۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳
کد مطلب : ۴۰۰۱

بخشی از داروهای اعصاب و روان تامین شدند

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از تامین بخش قابل توجهی از دارو‌های مورد نیاز بیماران اعصاب و روان نظیر پریمیدون، فنوباریتال، اتوکسوکسیماید، دنپزیل، هالوپریدول و پچ‌های فنتانیل خبر داد و گفت: در حال حاضر ۴ میلیون قرص ریسپریدون نیز در کشور توزیع شده است.
بخشی از داروهای اعصاب و روان تامین شدند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ دکتر محمد پیکان‌پور افزود: تامین برنتوکسیماب برای بیماران مبتلا به سرطان نیز در دی نسبت به مهر ۴ برابر رشد داشته است. 

وی ادامه داد: در حالیکه میانگین تامین سوسپانسیون کوآموکسی کلاو در ۶ ماه اول سال ۵۰۰ هزار عدد بوده، میانگین تامین ماهیانه طی سه ماهه اخیر به ۲.۵ میلیون عدد رسیده و سوسپانسیون آموکسی سیلین هم رکورد تامین ۲.۵ میلیون عددی را در دیماه شکسته است.

مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو درخصوص تامین سایر انواع آنتی بیوتیک‌ها نیز گفت: میزان تامین سوسپانسیون آزیترومایسین در ۷ ماهه نخست هر ماه حداکثر ۱ میلیون عدد بوده است که این عدد در آبان و آذرماه از مرز ۲ میلیون عدد گذشت و در دیماه به ۳.۳ میلیون عدد رسید، همچنین سوسپانسیون سفکسیم در بازه زمانی مشابه هر ماه حداکثر ۹۰۰ هزار عدد تامین شده و این رقم در آبان و آذر ۲.۵ میلیون عدد و در دیماه به ۲.۸ میلیون رسیده است. 

پیکانپور با بیان اینکه مصرف برخی از دارو‌ها از جمله دارو‌های بیهوشی به صورت معناداری در نیمه دوم سال افزایش یافته است، گفت: میانگین مصرف ماهانه داروی بیهوشی پروپوفول طی ۶ ماه نخست امسال ۳۰۰ هزار عدد بود اما در آذر و دیماه امسال ماهانه بیش از ۸۰۰ هزار عدد از این دارو تامین شده است، تامین ایزوفلوران نیز در مهر به ۲۰ هزار عدد رسیده بود که این عدد با افزایش ۸.۵ برابری در دیماه به ۱۷۰ هزار عدد رسید.
 
وی خاطرنشان کرد: سوسپانسیون بروفن همچنان با تولید ماهیانه بیش از دو میلیون عددی درحال توزیع در بازار است، در حالیکه تامین این دارو در مهر به ۳۰۰ هزار عدد رسیده بود. 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما