۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹
کد مطلب : ۳۹۹۸

۱۰ هزار میلیارد تومان به حوزه سلامت تزریق می شود

رییس سازمان غذا و دارو گفت: رییس سازمان غذا و دارو گفت: با دستورات رئیس جمهور در زمینه تخصیص ۴۰۰۰ میلیارد تومان از منابع عمومی کشور و ۵۰۰۰ میلیارد تومان از محل صادرات گاز مایع و ۱۰۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات عمومی وزارت بهداشت قرار است در مجموع ۱۰ هزار میلیارد تومان به حوزه سلامت تخصیص یابد تا مشکل نقدینگی رفع شود.
۱۰ هزار میلیارد تومان به حوزه سلامت تزریق می شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ دکتر سید حیدر محمدی درباره پیشنهاد سازمان غذا و دارو برای بودجه سال آینده، افزود: سازمان برنامه و بودجه مبنای محاسبه نرخ ارز را ۲۳ هزار تومان می‌داند اما ما اعلام کرده‌ایم که نرخ ارز حداقل باید با ۳۰ هزار تومان محاسبه شود. زیرا ما در سال آینده نمی‌توانیم قانون بودجه را تغییر دهیم مگر اینکه با مصوبه سران قوا ۱۰ درصد بتوانیم آن را افزایش دهیم و با احتساب ۱۰ درصد نیز به ۷۵ هزار میلیارد تومان می رسد که عملا فایده‌ای برای حوزه دارو ندارد.

وی ادامه داد: به زودی واکسن mRNA ایرانی به تولید خواهد رسید، در تلاش هستیم در تولید انسولین خودکفا شویم و در حال حاضر دو تولیدکننده داریم و سه تولید کننده هم در مسیر نهایی تولید هستند، امیدواریم بتوانیم بخش بزرگی از انسولین‌های قلمی مورد نیاز کشور را در سال آینده از طریق تولید داخل تامین کنیم.

محمدی گفت: در دولت سیزدهم آلبومین و آی وی ای جی را بومی سازی کردیم و اخیرا مصرف این دارو برای ناباروری هم زیاد شده است و با تولید داخل و واردات، میزان مورد نیاز را تأمین کردیم و به زودی یک دارو برای درمان یک مشکل مغزی نادر در کودکان رونمایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه ارز ترجیحی در حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی و شیرخشک به قوت خود باقیست، افزود: برای اینکه این اقلام از زنجیره خارج نشوند، شناسه‌گذاری آن‌ها را آغاز کردیم و کنترل اصالت‌شان انجام می‌شود. برنامه‌ریزی شده تا پایان سال همه تجهیزات و ملزومات مصرفی را مشمول استعلام اصالت در مراکز درمانی کنیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما