۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۱
کد مطلب : ۳۹۹۹

۱۵ هزار پزشک خانواده کم داریم

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر ۶ هزار پزشک خانواده داریم که نیاز ما ۲۱ هزار پزشک خانواده است و اگر سازمان برنامه و بودجه همراهی کند باید برای به‌کارگیری ۱۵ هزار پزشک جدید به صورت خرید خدمت از بخش خصوصی اقدام کنیم.
۱۵ هزار پزشک خانواده کم داریم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ دکتر حسین فرشیدی درباره شرایط گسترش پزشک خانواده در سال آینده، افزود: آغاز پزشک خانواده با مراقبت خواهد بود و جمعیتی ۳۰۰۰ نفری را به یک تیم پزشک خانواده می‌دهیم که ظرف شش ماه اول باید حداقل یکبار ویزیت و کنترل شوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر برای واکسن‌های پنوموکوک و روتاویروس برنامه داریم تا زیرساخت‌های این واکسن‌ها در کشور ایجاد شود، انستیتو پاستور و یک موسسه دیگر در حال کار روی این واکسن ها هستند. در مرحله بعد هم روی HPV کار خواهیم کرد. ما مصمیم واکسن‌هایی که تاثیرات‌شان مشخص است، وارد برنامه واکسیناسیون کشور کنیم.

فرشیدی عنوان کرد: در کشور ما سه سرطان شایع دهانه رحم، پستان و روده بزرگ در برنامه تشخیص زودهنگام قرار دارند و در هر یک از آنها بین ۱۰ تا ۱۲ درصد افراد پُر ریسک جامعه، مورد مراقبت قرار گرفتند و ارزیابی‌هایشان انجام شده است.

وی درباره بحث مالیات بر دخانیات نیز گفت: ما با دست خودمان سم تولید کرده و به خورد مردم می‌دهیم. بیش از ۶۰ هزار تلفات ما ناشی از دخانیات در سال است. میزان بالایی تحمیل بار مالی دارد. ارزان‌ترین دخانیات دنیا را ما تولید می‌کنیم. کشورهای دیگر مالیات بر دخانیات‌شان روی اعداد بسیار بالا است. مستندات زیادی هم داریم که با افزایش قیمت مصرف کاهش می‌یابد. در عین حال دخانیات منفذ ورود به سایر اعتیادهاست. اصرار ما بر این است که مالیات بر دخانیات افزایش یابد. 

معاون بهداشت وزارت بهداشت افزود: حدود 6 هزار میلیارد تومان مالیات بر دخانیات در نظر گرفتند که اصلا مبلغی نیست و انتظار ما حداقل ۴۰ هزار میلیارد تومان است. سهم وزارت بهداشت از مالیات بر دخانیات ۶۰ درصد است که در سلامت هزینه می‌شود. البته در سال گذشته چیزی از ردیف مالیات بر دخانیات به وزارت بهداشت داده نشد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما