۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴
کد مطلب : ۴۰۰۲

لزوم افزایش پوشش بیمه‌ای داروهای سرطان

رئیس اداره کنترل و مبارزه با سرطان وزارت بهداشت گفت: پوشش بیمه‌ای داروهای سرطانی که در لیست دارویی ایران قرار دارند ایده‌آل نیست زیرا اگر یک داروی سرطان را تا ۹۰ درصد هم پوشش دهیم شاید همان ۱۰ درصد پرداختی بیمار هم برای یک داروی گران زیاد باشد.
لزوم افزایش پوشش بیمه‌ای داروهای سرطان
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ دکتر علی قنبری مطلق درباره پوشش بیمه‌ای روش‌های درمانی سرطان نیز افزود: خدمت شیمی‌درمانی و رادیوتراپی در بخش دولتی رایگان است، برای جراحی نیز بیماران مبتلا به سرطان پنج تا ۱۰ درصد هزینه را در بخش دولتی می‌پردازند اما مشکل این است که بسیاری از این خدمات در بخش خصوصی ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: در بخش‌های دولتی دستگاه‌های شتاب‌دهنده به تعداد کافی در دسترس نیست و منجر به نوبت‌های طولانی برای بیمار شده و بیماران مجبور می‌شوند برای درمان به بخش خصوصی بروند یا در نوبت طولانی بمانند که در این صورت اثربخشی درمان کاهش می‌یابد.

دکتر قنبری تصریح کرد: هزینه‌های درمان سرطان در بخش خصوصی برای مردم بسیار گران است. پوشش بیمه‌ای آن هم به اندازه تعرفه دولتی است؛ به طوری که می‌توان گفت همه هزینه درمان را در بخش خصوصی مردم می‌دهند. به عنوان مثال اگر یک خدمت درمانی سرطان ۱۰۰ تومان باشد، این خدمت در بخش دولتی ۲۵ تومان است. حال وقتی به بخش خصوصی مراجعه کنید، بیمه به اندازه همان ۲۵ تومان پول می‌دهد.

 وی درباره وضعیت تجهیزات مربوط به درمان سرطان در کشور گفت: ما فعلا به ازای هر یک میلیون نفر ۱.۵ دستگاه شتاب‌دهنده در کشور داریم. در حالی که در دنیا این میزان دو دستگاه است. در سند شبکه ملی مراقبت سرطان اعلام شده که باید تا سال ۲۰۲۵، بالغ بر ۲۲۰ دستگاه شتاب‌دهنده داشته باشیم. اکنون حدود ۱۴۰ دستگاه داریم که ۸۰ دستگاه دیگر تا سال ۲۰۲۵ باید به ظرفیت دستگاه‌های شتاب‌دهنده اضافه شود و اگر هم موردی فرسوده شد، باید جایگزین شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما