۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶
کد مطلب : ۴۰۰۸

ممنوعیت واردات لوازم آرایشی راه قاچاق را باز کرد

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به بازار ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی فرآورده‌های آرایشی بهداشتی در کشور گفت: به دنبال ممنوعیت واردات این اقلام از سال ۱۳۹۷ بحث قاچاق و عرضه فرآورده های تقلبی شدت گرفت.
ممنوعیت واردات لوازم آرایشی راه قاچاق را باز کرد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ دکتر سیدحیدر محمدی در چهارمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی فراورده‌های آرایشی، بهداشتی، شوینده و صنایع وابسته، افزود: واردات بالک فراورده‌ها را پیشنهاد دادیم و امیدواریم با همکاری بین بخشی این مشکل حل شود تا به این ترتیب هم رقابت ایجاد شود و هم بتوانیم قاطعانه با تخلفات برخورد کنیم.

وی ادامه داد: تاکنون در این حوزه ۱۸۵۰ پروانه بهره‌برداری برای کارخانه‌های تولیدی آرایشی و بهداشتی صادر شده است. همچنین ۲۸ هزار و ۵۰۰ IRC در حوزه مواد اولیه صادر کردیم و در زمینه محصول نهایی نیز در یکسال اخیر که در سامانه تی‌تک پروانه‌ها صادر می‌شود، ۲۱ هزار پروانه در همین مدت اخیر در دولت سیزدهم صادر شده است. همچنین ۴۰۰۰ پروانه مربوط به مواد  اولیه آرایشی داریم.

محمدی عنوان کرد: برای اطمینان از کیفیت یکی از اقدامات اساسی که در حال انجام بوده، بحث شناسه‌گذاری فراورده‌های آرایشی و بهداشتی است. اخیرا هم قرار شده برچسب UIV را روی فراورده‌ها نصب کنند.

وی گفت: یکی از اقداماتی که معمولا سازمان و معاونت‌های غذا و دارو در زمینه اطمینان از سلامت اقلام انجام می‌دهند، بحث پست مارکتینگ است. در زمینه الصاق برچسب‌ها روی محصولات و بررسی عدم انطباق‌های این محصولات می باشد. عدم انطباق بین ۴۱ محصولی که در پست مارکت ارزیابی شدند، بیشترین عدم انطباق در رژ لب و مداد لب بوده است. عدم انطباق‌هایی که در نتایج آزمون پست مارکت برای شوینده ها در سال ۱۴۰۰ روی ۳۱ محصول بوده، بیشترین عدم انطباق در گندزداهای سطوح خانگی بوده است؛ بطوری که در زمینه عدم انطباق مربوط به قفل کودک روی اقلام گندزدا و پاک کننده و سفیدکننده انجام شده، باز هم بیشترین عدم انطباق در حوزه گندزدا بوده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما