۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۱
کد مطلب : ۴۰۱۵

تایید یک داروی جدید برای درمان بیماری مزمن کلیوی

سازمان غذا و داروی آمریکا داروی «Filspari» را برای درمان نفروپاتی IgA تایید کرد.
تایید یک داروی جدید برای درمان بیماری مزمن کلیوی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو به نقل از رویترز؛ شرکت داروسازی Travere Therapeutics اعلام کرد که این محصولش برای مصرف در بزرگسالانی که با خطر نارسایی کلیه مواجه هستند به تایید FDA رسیده است.

داروی Filspari همراه با هشدار جعبه ای برای التهاب در کبد و نقایص مادرزادی عرضه می شود. قبل از شروع مصرف، بیماران باید از نظر مسمومیت کبدی آزمایش شوند. در طول درمان نیز بیماران برای داده های مسمومیت در سال اول ماهانه یکبار و سپس هر سه ماه یک بار بررسی می شوند.

این دارو 9900 دلار در ماه برای هر بیمار هزینه خواهد داشت که ارزانتر از رقبای موجود در بازار است.

شرکت Travere انتظار دارد این دارو را تا پایان ماه از طریق توزیع کنندگان تخصصی و داروخانه های تخصصی خود در ایالات متحده عرضه کند.

نفروپاتی IgA یک بیماری کلیوی است که با رسوب IgA در کلیه ها ایجاد شده و باعث التهاب و آسیب رسیدن به بافت آن ها می شود. IgA یک آنتی بادی است یعنی پروتئینی که توسط سیستم ایمنی بدن برای محافظت از بدن در برابر مواد خارجی مانند باکتری ها یا ویروس ها ساخته می شود. بیماری نفروپاتی IgA با حمله به گلومرول ها بر کلیه ها تأثیر می گذارد. گلومرول ها مجموعه ای از عروق خونی حلقه شده در اطراف نفرون ها هستند (واحدهای كوچك كلیه ها كه مواد زائد را فیلتر می کنند)، تشکیل رسوبات IgA به گلومرول ها آسیب می رساند و باعث می شود کلیه ها خون و پروتئین را وارد ادرار کنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما