۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۷
کد مطلب : ۴۰۲۲

دولتی‌ها درخواست داروخانه نکنند

رییس سازمان غذا و دارو گفت: با سیاست توسعه داروخانه‌های دولتی مخالفیم زیرا هر داروخانه دولتی در تهران ممکن است حداقل ۵۰ تا ۱۰۰ داروخانه خصوصی را از دور خارج کند و در شهرستان‌ها هر داروخانه دولتی می تواند اقتصاد ۲۰ تا ۳۰ داروخانه خصوصی را فلج می‌کند.
دولتی‌ها درخواست داروخانه نکنند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ سید حیدر محمدی افزود: داروخانه های دولتی توان مالی خوبی دارند و خصوصی ها نمی‌توانند با آنها رقابت کنند، خواهش‌ما این است که دولتی‌ها درخواست داروخانه نکنند چراکه مخالفت می‌کنیم مگر اینکه بخش دولتی بخواهد در جای دورافتاده‌ای داروخانه تاسیس کند و بخش خصوصی در آنجا سرمایه‌گذاری نکرده باشد.

وی ادامه داد: آیین‌نامه قانونی ماده ۲۰ داروخانه‌ها اعلام می‌کند که تاسیس داروخانه دولتی فقط در مراکز درمانی یعنی بیمارستان‌ها مجاز است که ما هم به بیمارستان‌ها مجوز تاسیس داروخانه ارائه می‌دهیم. برای بخش خصوصی هم داروخانه می‌دهیم اما به شرطی که یک موسس داروساز معرفی کند.

رییس سازمان غذا و دارو درباره وضعیت داروخانه‌های منتخب نیز گفت: هرچیزی باید نظام تشویق و تنبیه داشته باشد. داروخانه‌ای که شلخته است، داروهایش تاریخ می‌گذرانند، آزادفروشی کرده و نسخه مردم را درست نمی‌پیچد، گران می‌فروشد و ... با داروخانه‌ای که حرمت ارباب رجوع را نگه می‌دارد، داروهایش مرتب است و نسخه‌های مردم را مطابق با دستورالعمل‌ها به صورت بیمه‌ای محاسبه می‌کند، باید از هم تفکیک شوند. ما داروخانه‌ها را امتیازبندی کردیم اما امتیازبندی به تنهایی بی‌مایه فتیر است و فایده‌ای ندارد. بنابراین باید تشویق و تنبیه داشته باشید. در نتیجه داروخانه‌ای که امتیاز پایین دارد، سهمیه‌اش را کاهش داده و به داروخانه با امتیاز بالا سهمیه اضافه می‌دهیم. بر این اساس داروخانه‌های با امتیاز بالا، همان داروخانه‌های منتخب می‌شوند که در رنکینگ ما امتیاز بالا دارند.

محمدی با بیان اینکه لیست داروخانه‌های منتخب امکان تغییر و به‌روزرسانی بر اساس امتیاز داروخانه‌ها دارد، افزود: در حال حاضر ۱۵۰۰۰ داروخانه داریم که نزدیک ۲۰۰۰ داروخانه منتخب هستند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما