۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۴
کد مطلب : ۴۰۳۰

تا دیر نشده از مسیر دارویار خارج شویم!

رئیس هیئت مدیره سندیکای تولید کنندگان مواد اولیه دارویی گفت: اجرای طرح دارویار غلط است و متأسفانه راه غلطی طی شده و زودتر باید از مسیر رفته باز گردند.
تا دیر نشده از مسیر دارویار خارج شویم!
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛
فرامرز اختراعی با اشاره به بودجه ۶۹ هزار میلیاردی یارانه دارو در سال آینده افزود: بودجه دارو به ۱۸۰ هزار میلیارد تومان هم برسد باز جوابگو نخواهد بود.

وی ادامه داد: عوارض دارویاری فقط مابه التفاوت نرخ ارز نیست، قطعاً با افزایش هزینه‌های تولید دارو، شرکت‌ها نیز حاشیه سود بیشتری می‌خواهند و نمی‌توانند با نرخ‌های دستوری ادامه بدهند.

اختراعی در واکنش به پیش بینی افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصدی قیمت دارو در سال ۱۴۰۲ که از سوی رئیس سازمان غذا و دارو مطرح شده است، گفت: پیش بینی از میزان افزایش قیمت دارو در سال آینده خیلی سخت است. عدم ثبات در سیاست‌های ارزی، بر نظام دارویی کشور اثرگذار است و از همین رو نمی‌توان گفت که دارو برای مردم گران نمی‌شود.

وی تاکید کرد: با چنین اوضاع و احوالی که برای دارو پیش بینی شده است، دارو گران خواهد شد. وقتی عنوان می‌کنند که دارو در سال آینده بین ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش قیمت خواهد داشت، باید پرسید که آیا تورم در حد ۱۰ تا ۲۰ درصد است.

اختراعی با اشاره به قیمت گذاری دارو در کمیسیون قیمت گذاری سازمان غذا و دارو، عنوان کرد: ممکن است در کمیسیون بر افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصدی قیمت دارو تصمیم گیری کنند، اما چقدر می‌توانند در برابر فشارها مقاومت کنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما