۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
کد مطلب : ۴۰۴۲

درخواست وام ۲۰۰ میلیون دلاری وزارت بهداشت از بانک جهانی

معاون مرکز هماهنگی اقتصادی وزارت بهداشت گفت: از شروع کرونا تا کنون ۲ وام ۴۵ و ۹۰ میلیون دلاری از بانک جهانی دریافت کرده ایم و برای وام سوم نیز موافقت ضمنی بانک جهانی را گرفتیم.
درخواست وام ۲۰۰ میلیون دلاری وزارت بهداشت از بانک جهانی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ حمید اسدی افزود: وام سوم را برای تکمیل شبکه آزمایشگاهی کشور نیاز داریم، این وام ها با نرخ بهره پایین اعطا می‌شوند و زمان شروع اقساط وام بعد از یک دوره تنفس یک ساله است.

وی ادامه داد: همزمان با شروع کرونا، ایران در مرحله اول توانست یک وام ۴۵ میلیون دلاری بابت خرید تجهیزات مورد نیاز دریافت کند. وام بانک جهانی در اختیار یکی از نهادهای بین المللی قرار می‌گیرد و ایران نیز وام را از طریق سازمان جهانی بهداشت، دریافت می‌کند.

اسدی افزود: نیاز به توسعه زیرساخت‌های حوزه سلامت کشور در مبارزه با کرونا، باعث شد تا وزارت بهداشت بار دیگر برای دریافت وام دوم از بانک جهانی اقدام کند. بر همین اساس ۹۰ میلیون دلار برای خرید تجهیزات مورد نیاز در مبارزه با کرونا دریافت شد.

معاون مرکز هماهنگی اقتصادی وزارت بهداشت گفت: تقویت شبکه آزمایشگاهی و توسعه درمان در راستای مبارزه با کرونا، جزو اهداف دریافت وام دوم از بانک جهانی بود. همچنین از محل وام ۹۰ میلیون دلاری، ۴۲ دستگاه ام آر آی، ۱۳ دستگاه سی تی اسکن ۱۲۸ اسلای و ۲ دستگاه سی تی اسکن ۲۵۶ اسلای خریداری شد. این خریدها انجام شده و پیش بینی می‌کنیم از نیمه دوم اسفند ۱۴۰۱ به تدریج وارد کشور شود.

وی عنوان کرد: بخش دوم وام ۹۰ میلیون دلاری، مربوط به تقویت شبکه‌های آزمایشگاهی کشور است و بر همین اساس، شبکه جامع آزمایشگاهی تشکیل شد. بالغ بر ۱۲۰۰ قلم ملزومات آزمایشگاهی مورد نیاز به شکل مناقصه خریداری شده و از فروردین ۱۴۰۲، حمل آنها به کشور انجام خواهد شد.

اسدی گفت: تجهیزات سرمایه‌ای را اغلب از اروپا خریداری کرده‌ایم و ملزومات آزمایشگاهی نیز از اروپا و چین بوده است. توزیع آنها بر اساس نظام سطح بندی و شاخص‌های جمعیتی صورت می‌گیرد. به طوری که دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، نیازهای خود را اعلام می‌کنند و ما بر اساس شاخص‌ها، توزیع را انجام می‌دهیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما