۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۵
کد مطلب : ۴۰۴۸

شناسایی ۷۴ مطب با پروانه‌های جعلی

رئیس کل سازمان نظام پزشکی از ابطال پروانه جعلی مطب ۷۴ پزشک خبر داد و گفت: تعدادی پروانه مطب طی سنوات گذشته صادر شده است که گواهی‌ها و امتیازات لازم را نداشتند.
شناسایی ۷۴ مطب با پروانه‌های جعلی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ دکتر محمدرئیس زاده افزود: شبکه ای تشکیل شده بود و گواهی‌ خدمت در مناطق محروم که دارای امتیاز است را جعل می‌کردند و یا تعداد انگشت شماری از داخل نظام پزشکی در ازای دریافت مبالغ قابل توجهی اقدام به صدور پروانه مطب در تهران می‌کردند.

او ادامه داد: با افزایش بررسی‌ها مشخص شد که مجموعه‌ای متشکل از افرادی خارج از سازمان نظام پزشکی با تعداد اندکی از افرادی شاغل در سازمان نظام پزشکی به شکل یک شبکه، امتیازات لازم برای صدور پروانه را جعل می‌کردند و گاهی بدون اینکه اعضای نظام پزشکی در جریان باشند با بهانه‌های توجیه شده در ازای دریافت مبالغ مختلفی برایشان پروانه مطب صادر می‌کردند.

رئیس‌زاده تاکید کرد: تاکنون ۷۴ پروانه مطب را که از این طریق صادر شده بود، باطل کردیم و ۷۲ پروانه مشکوک در دست بررسی هم داریم که اگر مطمئن شویم آنها هم طبق ضوابط صادر نشده است آنها را باطل خواهیم کرد. البته از این اقدام مهم‌تر اصلاح بسترهای بروز این تخلفات در سامانه‌ها بود که انجام شد تا مردم مطمئن باشند وقتی پروانه مطب برای همکاران ما صادر می‌شود معتبر بوده و قانونی و علمی است.

وی افزود: ما در حال بررسی تمام پروانه‌های صادر شده هستیم، اما از تعداد تخلفات محرز شده اکثر آنها مربوط به شهر تهران بوده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما