۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲
کد مطلب : ۷۸۴

حمایت از بومی‌سازی صنعت تجهیزات پزشکی، اولویت هیات امنای ارزی وزارت بهداشت

سرپرست اداره بازرگانی داخلی و خارجی هیات امنای صرفه جویی ارزی وزارت بهداشت گفت: شرکت‌های واردکننده تجهیزات پزشکی برای ادامه همکاری با هیات امنا و بقا در بازار تجهیزات ملزم به انتقال تکنولوژی، اشتغال و کارآفرینی هستند.
حمایت از بومی‌سازی صنعت تجهیزات پزشکی، اولویت هیات امنای ارزی وزارت بهداشت
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، به نقل از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مهندس اسحق عامری اظهار کرد: افتخار هیات امنای صرفه جویی ارزی این است که تا کنون توانسته است از اعزام بیماران به خارج از کشور ممانعت به عمل آورد و باعث صرفه‌جویی ارزی زیادی در کشور شده است.

وی با اشاره به اینکه رهاورد واردات تجهیزات پزشکی به شرطی ارزشمند است که به ازای خروج ارز، زیرساخت‌های تولید و کارآفرینی را مهیا کند، افزود: همسو و همگام با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخل و اشتغال به کار کارگران و مهندسان ایرانی و بنابر نامگذاری سال ۱۳۹۸ به نام رونق تولید از سوی رهبر  معظم انقلاب اسلامی، ما تمام توان خود را به کار می‌بندیم تا تجهیزات و ملزومات پزشکی را از تولیدکنندگان داخلی خریداری کنیم و با سیاست‌ها و خط‌مشی‌های حمایت از تولید داخل، شرکت‌هایی که تاکنون اقدام به واردات تجهیزات پزشکی کرده‌اند، به سمت تولید حرکت کنند.

بنابر اعلام وبدا، سرپرست اداره بازرگانی داخلی و خارجی هیات امنای صرفه جویی ارزی وزارت بهداشت تاکید کرد: شرکت‌های واردکننده تجهیزات پزشکی باید در کمترین زمان ممکن برنامه اجرایی خود را در راستای انتقال تکنولوژی به هیات امنا ارائه دهند.

عامری گفت: در هیات امنا نیز در راستای حمایت هرچه بیشتر از تولید داخل، برنامه منسجمی تدوین شده ‌است که با تشکیل واحدهای تخصصی حمایت از تولید داخل و ایجاد کمیته‌های تخصصی، امیدواریم در کمترین زمان ممکن این امر میسر شود.

انتهای پیام

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما