۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۵
کد مطلب : ۲۸۹۰
رئیس شورای عالی سازمان نظام پرستاری:

بیکار کردن پرستاران پاداش ۲ سال زحمت بی وقفه در ایام کرونا

رئیس شورای عالی سازمان نظام پرستاری در یادداشتی از نداشتن امنیت شغلی، برخورد سلیقه‌ای غیر کارشناسی و نگاه کارگر فصلی به پرستاران گلایه کرد و این رخدادها را عامل کاهش شدید کیفیت و کمیت خدمات ارائه شده به مردم و در نتیجه آسیب به سلامت جامعه دانست.
بیکار کردن پرستاران پاداش ۲ سال زحمت بی وقفه در ایام کرونا
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ شمس الدین شمس نوشت: آیا حق پرستارانی که در ایام کرونا جانانه از سلامت مردم دفاع کردند این است که آن‌ها را بیکار کنند؟ آیا این آن امنیت شغلی است که توصیه مقام معظم رهبری بود؟ آیا اینگونه برخورد‌ها در واقع نگاه کارگر فصلی داشتن به مدافعین سلامت نیست؟

در تامین سلامت یکی از مهمترین موارد بکارگیری نیروی انسانی کافی در حوزه‌های مختلف سلامت به خصوص در بیمارستان‌ها است. اما آمار‌ها نشان می‌دهد که ما به شدت در تامین نیروی انسانی حداقلی نیز، دچار مشکل هستیم. در حالی که استاندار‌ها تعداد نیروی انسانی پرستاری را به ازای هر تخت بیمارستانی حداقل ٢/۵ نفر بیان می‌کند در کشور ما به طور میانگین به ازای هر تخت کمتر از ١ نفر مشغول فعالیت هستند و مطمئناً این نیروی حداقلی باعث کاهش شدید کیفیت و کمیت خدمات ارائه شده خواهد گردید.

از طرفی تعداد زیادی از پرسنل به کار گرفته شده و به شکل استخدام غیر رسمی اعم از شرکتی، قراردادی و طرحی هستند؛ که اولاً به دلیل اینکه امنیت شغلی نداشته و از حداقل پرداخت‌ها نسبت به سایر پرسنل رسمی برخوردارند و ثانیاً برخورد‌های سلیقه‌ای و غیر کارشناسی منجر به نگاه کارگر فصلی به آنان شده و اخراج و قطع همکاری با آنان را در پی دارد. این عوامل منجر به کاهش شدید کیفیت و کمیت خدمات به مردم و در نتیجه آسیب به سلامت جامعه خواهد گردید.

در سال‌های گذشته اتّفاق افتاده و در همین قضیه کرونا هم اتّفاق افتاد که فراخوان دادند برای کسانی که آمادگی دارند تا بیایند مشغول کار بشوند؛ آمدند قرارداد‌های کوتاه‌مدّت با آنها بستند، بعد که نیازشان برطرف شد گفتند بفرمایید بیرون، خب این آدم که امنیّت شغلی ندارد، با چه دلگرمی‌ای بیاید کار کند و پرستاری کند؟ بنابراین امنیّت شغلی هم یکی از مسائل گوناگون است. به پرستار، نگاه کارگرِ فصلی نداشته باشید که امروز بیاوریم، فردا بگوییم لازم نیست و بروید.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما