۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۳
کد مطلب : ۳۱۰۲

محدود کردن واردات دارو به سلامت جامعه آسیب می زند

عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: وقتی برای ورود داروهای جدید دنیا محدودیت ایجاد کنیم و بازار را برای تولید داخلی انحصاری کنیم دیگر نمی‌توان انتظار داشت که کیفیت داروی داخلی افزایش یابد.
خبر دارو
دکتر ملک فاضلی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ با اشاره به آفات حمایت بی چون و چرا از محصولات داخلی افزود: اینکه بخواهیم با ایجاد انحصار برای تولیدات داخلی از آنها حمایت کنیم، شیوه قابل قبولی نیست. تولید ملی زمانی رشد می کند که کیفیت آن را بالا ببریم و قابل رقابت در سطح جهانی باشد.

وی گفت: ما تجربه انحصار را در صنعت خودروسازی داریم و سالهاست با ایجاد موانع برای واردات، سعی کردیم از صنعت خودروسازی حمایت کنیم اما درنهایت روز به روز وضعیت کیفیت خودرو داخلی بدتر شد و منجر به کشتار جمع زیادی از هموطنان شد بطوری که میزان عارضه ای که خودروی داخلی وارد می کند ده ها برابر سود این تولید داخلی است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: در صنعت دارو هم اتفاقی مشابه خودروسازی رخ خواهد داد و اگر بنا باشد مدام واردات داروهای جدید را محدود کنیم به این بهانه که می‌خواهیم از تولید ملی حمایت کنیم، قطعا به سلامت ملی آسیب می زنیم.

وی گفت: اولویت ما باید سلامت ملی باشد و اگر به سلامت جامعه توجه نکنیم دیگر تولید ملی هم نمی تواند کمکی کند.

دکتر فاضلی افزود: کیفیت دارویی که مردم مصرف می کنند باید مطلوب و در سطح جهانی باشد، و زمانی که کیفیت مناسب باشد و توان رقابت داشته باشد دیگری ترسی از واردات نخواهد داشت.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما