۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲
کد مطلب : ۳۱۱۱
رییس سازمان غذا و دارو؛

با بستن درهای واردات کیفیت محصول داخلی بالا نرفت

رییس سازمان غذا و دارو گفت: ما از سال ٩۶ فیتیله واردات را پایین کشیدیم و در ظاهر شرایط به نفع تولید داخل شد تا تولید داخلی با کیفیت جای محصول وارداتی را بگیرد اما متاسفانه اینطور نشد.
با بستن درهای واردات کیفیت محصول داخلی بالا نرفت
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ بهرام دارایی روز سه شنبه در دهمین همایش مکمل‌های غذایی و رژیمی در محل هتل المپیک تهران، افزود: من با بستن درهای واردات به سوی محصولات برند و جدید موافق نیستم، بازخوردی که از تولید داخل دیده ایم خیلی امیدوار کننده نیست. 

وی گفت: در حوزه آرایشی و بهداشتی نیز منع واردات زمینه ساز ورود کالای قاچاق، فیک و خطرناک به کشور شد.  هرچند این سیاست وزارت بهداشت نبود و سیاست وزارت صمت بود، بطور کلی هرجا سلامت از وزارت بهداشت جدا شده، مردم ضرر کرده اند. 

دارایی با بیان اینکه وقتی تورم حادث می‌شود برای همه کالاها اتفاق می‌افتد که دارو هم یکی از آنهاست، خاطر نشان کرد: اصلاح قیمت را همراه با اصلاح پوشش بیمه انجام می دهیم؛ یعنی همزمان پوشش بیمه‌ای با قیمت جدید اعمال می‌شود و مردم هزینه اضافه‌ای را برای داروهای بیمه‌ای نسبت به سال ۱۴۰۰ پرداخت نخواهند کرد.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اهمیت نظارت بر بازار مکمل ها در کشور تاکید کرد: در حال حاضر ۱۴ درصد قفسه های دارویی کشور سهم فرآورده‌های گیاهی و طبیعی است، یکی از مشکلاتی که در این حوزه می بینم، صدور مجوزهای تکراری برای یک فرآورده است که نمی‌دانیم به چه دلیلی تکرار می‌شود، وقتی یک محصول به اندازه کافی تولیدکننده دارد، چرا باید مدام به سراغ آن بیایند. 

وی گفت: صادرات ۱۵ میلیون دلاری در این حوزه ناچیز است و می‌بایست به ۱۰۰ میلیون دلار می‌رسیدیم که باید جبران کنیم. ما نمی‌توانیم فقط تأمین کننده نیاز داخلی باشیم و باید به صادرات فکر کنیم. زیرا، صادرات نداشته باشیم، قطعاً صنعت داروسازی کشور شکست خواهد خورد و نخواهد توانست به توسعه فکر کند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما