۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۷ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۹
کد مطلب : ۳۱۷۵
مدیرعامل بیمه سلامت:

از پوشش هزینه های اوتیسم تا داروهای تالاسمی

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: بر اساس مصوبات اخیر شورای عالی بیمه سلامت بعد از این ۷۰ درصد هزینه‌های توانبخشیِ اوتیسم در بخش خصوصی و تعدادی از داروهای بیماران خاص که قبلا بیمه نبودند تحت پوشش قرار می گیرند.
مهدی ناصحی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ محمدمهدی ناصحی درباره مصوبات اخیر شورای عالی بیمه سلامت برای ارائه خدمات به مبتلایان اوتیسم افزود: خدمات اوتیسم شامل اقدامات تشخیصی، درمانی، دارویی، توانبخشی و بستری است. مهم‌ترین بخش حوزه توانبخشی، کاردرمانی و مشاوره‌های روانشناسی است که تاکنون در بسته‌های خدمتی وجود نداشت؛ البته از سال گذشته تعرفه دولتی آن را برقرار کردیم ولی خوشبختانه از امسال تعرفه بخش خصوصی هم تا ۷۰ درصد پوشش بیمه‌ای محقق شد.

وی ادامه داد: سن ارائه خدمات بیمه‌ای به مبتلایان اوتیسم نیز از ۶ سال به ۱۲ سال افزایش یافت تا همه‌ کودکان زیر ۱۲ سال بتوانند از خدمات بهره مند شوند.

ناصحی تاکید کرد: با اطلاعاتی که از معاونت درمان وزارت بهداشت و انجمن اوتیسم می‌گیریم،  مبتلایان اوتیسم در سامانه‌های ما نشان‌دار می‌شوند و به دنبال این امر می‌توانند در مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت با تعرفه‌های مصوب اعلام شده در بخش خصوصی خدمات دریافت کنند.

وی با اشاره به مصوبه شورای عالی بیمه سلامت مبنی بر پوشش دو داروی مهم بیماران خاص از جمله یک داروی بیماران تالاسمی، بیان کرد: برای داروی بیماران تالاسمی اختلاف قیمتی وجود داشت؛ به طوری که برای یک داروی تولید داخل، باید ۲۸۰۰ تومان در هر قرص بیشتر پرداخت می‌کردند که مصوب شد ما قسمتی از داروی گران‌تر را پرداخت کنیم. بنابراین برخلاف قوانین قبلی که قیمت پایین‌تر برای پوشش انتخاب می‌شد، اکنون هم داروی ایرانی و هم داروی خارجی برای بیماران تالاسمی تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران همچنین درباره بسته حمایتی از بیماران خاص و صعب‌العلاج و اختصاص رقمی معادل ۵۰۰۰ میلیارد تومان در بودجه امسال برای این بیماران، اظهار کرد: طبق قانون این بیماری‌ها باید توسط بیمه سلامت و وزارت بهداشت شناسایی شود و دستورالعمل‌های مربوطه و بسته‌های خدمتی برای هر بیماری تدوین شود. این اقدامات طی دو ماه گذشته که قانون در سیکل هیئت دولت و بررسی‌های مربوطه است، انجام شده است و اصلاحات لازم صورت گرفته است. امیدواریم این موضوع طی این هفته یا هفته آتی در هیئت دولت تصویب شده و آماده‌ اجرا شود.

او تاکید کرد: پس از تصویب این امر می‌بایست بسته‌های خدمتی در سامانه‌های ما بارگذاری شود که بتوان هزینه‌های آن را پرداخت کرد. در مجموع ۲۹ بیماری در ۳ گروه بیماری در این طرح مشخص شده است که بتوانیم پوشش بیمه حداکثری برای این بیماران برقرار کنیم که شامل بیماران خاص و صعب‌العلاج است. به عنوان مثال EB جزو این گروه است که همه خدمات را در قالب این بسته‌های خدمتی پوشش می‌دهیم، یا در مورد بیماری SMA بخش عمده‌ای از خدمات دارویی و توانبخشی در قالب این بسته‌های خدمتی پوشش داده خواهد شد.

وی افزود: از سوی دیگر به عنوان مثال ۱۰۰۰ بیمار نیازمند کاشت حلزون در کشور داریم که قول دادیم ۱۰۰ درصد هزینه‌های آنها را تحت پوشش بیمه ببریم. همچنین برای بیماران مبتلا به پارکینسون که دستگاه Deep brain Stimulation استفاده می‌کنند نیز قول دادیم بیمه تا حداکثر توان، پرداخت‌هایی برای این بیماران داشته باشد. این‌ها مواردی از مجموع ۲۹ بیماری مشخص شده برای پوشش حداکثری بیمه است. در مجموع نگاه ما این است که هزینه‌های کمرشکن حوزه سلامت برای مردم را کاهش دهیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما