۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴
کد مطلب : ۳۱۸۸

یک ریال از مطالبات واکسن سازان پرداخت نشده است

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: سازمان برنامه و بودجه هنوز پولی بابت پرداخت مطالبات شرکت‌های تولیدکننده واکسن به هیئت امنای ارزی وزارت بهداشت نداده است.
فایل ویدیو
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ حسینعلی شهریاری افزود: بیش از ۵ ماه است که مطالبات شرکت‌های تولیدکننده واکسن در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح و بررسی شده است و رئیس جمهور نیز بار‌ها بر پرداخت این مطالبات تأکید کردند، اما متأسفانه پرداخت نشده است.

وی ادامه داد: ۵ هزار میلیارد تومان شرکت‌های داخلی تولیدکننده واکسن مطالبه دارند و ۳۰۰ هزار میلیارد تومان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران طلب دارد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: ۴ هفته پیش دوباره این مسئله را یادآوری کردم و رئیس جمهور از وزیر بهداشت خواستند جلسه‌ای با حضور بنده و شرکت‌های تولیدکننده برای بررسی این موضوع تشکیل شود که در نهایت قراردادی امضا شد که ۵۰ درصد مطالبات تا آخر خرداد و ۵۰ درصد مابقی در آخر مرداد امسال پرداخت شود.

شهریاری افزود: متأسفانه هنوز یک ریال از مطالبات شرکت‌های تولیدکننده واکسن پرداخت نشده است.

وی ادامه داد: شنبه این هفته نیز این موضوع به رئیس جمهور اعلام شد و مجددا دستور دادند که وزیر بهداشت و درمان پیگیری کند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: واقعیت امر این است که سازمان برنامه و بودجه باید این پول را به هیئت امنای ارزی بدهد و هیئت امنای ارزی که زیرمجموعه وزارت بهداشت است خریدار این خدمت است و تا زمانی که سازمان برنامه و بودجه پول را پرداخت نکند این امکان وجود ندارد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما