۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۱
کد مطلب : ۳۱۹۶

خط تولید واکسن‌های ایرانی کرونا متوقف شده است

عضو کمیته واکسیناسیون کرونا گفت: خط تولید واکسن‌های ایرانی کرونا متوقف شده است و دلیلی وجود ندارد وقتی مصرف نداریم تولید صورت بگیرد.
خط تولید واکسن‌های ایرانی کرونا متوقف شده است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ مصطفی قانعی درباره میزان ذخیره واکسن کرونا در کشور افزود: بیش از ۴۰ میلیون دز واکسن کرونا ذخیره استراتژیک داریم تا در صورتی که لازم باشد مجددا واکسیناسیون گسترده‌ای مشابه آنچه که در ماه‌های قبل رخ داد، انجام شود.

وی درباره آخرین اخبار از روند مطالعات دو واکسن کرونای ایرانی، گفت: واکسن MRNA هنوز در مرحله اخذ مجوز برای ورود به مرحله بالینی است. واکسن آدنوویروسی انستیتو پاستور نیز هنوز پرونده خود را به سازمان غذا و دارو تحویل نداده است.

قانعی درباره زمان فرارسیدن تاریخ انقضای واکسن‌های کرونای دپو شده، اظهار کرد: مجموعه‌ای از واکسن‌های ایرانی و خارجی را داریم که طبق قانون هر واکسنی که تولید شود، تاریخ انقضا هم بر روی آن درج می‌شود و اگر از نظر تاریخ انقضا مشکلی داشته باشد، اجازه ترخیص آن از انبارها صادر نمی‌شود.

عضو کمیته واکسیناسیون کرونا افزود: در مورد برنامه‌های جدید پیرامون واکسیناسیونِ دزهای یادآور باید شواهد از کل دنیا جمع‌آوری شود تا نتایج سایر کشورها را از تزریق دز یادآور مشاهده کنیم. همچنین نوع ویروس در گردش، میزان فراگیری آن و... همگی در تصمیم گیری پیرامون تزریق دزهای یادآور واکسن موثر هستند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما