۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۳
کد مطلب : ۳۴۱۰

چگونگی مصرف اعتبارات صندوق حمایت از بیماران خاص

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بر اساس مصوبه مجلس صندوق حمایت از بیماری های خاص و صعب العلاج موظف است که به این بیماران خدمات رسانی کند و در قانون از واژه خاص و صعب العلاج استفاده شده که بخشی از بیماران نادر را هم شامل می شود.
فایل ویدیو
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ مهدی رضایی در پاسخ به برخی انتقادات نسبت به پوشش تمام بیماری های خاص و نادر از طریق صندوق، افزود: تعدادی از بیماری های خاص از نظر میزان شیوع جزو همان بیماری های نادر محسوب می شوند و اگر بیماری نادر، هزینه زا باشد تحت حمایت های این صندوق قرار می گیرد.

وی ادامه داد: در اقتصاد سلامت نسبت به تخصیص منابع محدود، الزاماتی نظیر کارایی تخصیصی و عدالت محور بودن وجود دارد که سیاستگذار یعنی وزارت بهداشت باید بیماران نادر را که نیاز به حمایت دارند در این صندوق پوشش دهد.

رضایی گفت:اگر خدماتی از قبل تحت پوشش بودند، صندوق آنها را جزو تعهدات جدید نمی آورد و اگر منابعی ذخیره شود به سایر بیماری ها تخصیص می یابد. بیماری هایی نظیر تالاسمی، هموفیلی، ام اس، بیماری های متابولیک، پروانه ای و SMA، از جمله بیماری هایی هستند که وزارت بهداشت در حال تدوین بسته خدمتی برای آنها است تا بتدیج مورد حمایت صندوق قرار بگیرند.

لازم به ذکر است که صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج به تصویب مجلس رسیده و در انتظار تایید نهایی از شورای نگهبان است تا به بیمه سلامت ابلاغ شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما