۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۱
کد مطلب : ۳۴۶۴

جزییات اصلاح نرخ ارز داروهای وارداتی

رییس اتحادیه واردکنندگان دارو گفت: تغییر نرخ ارز داروهای وارداتی به تدریج آغاز شده است و با ملاحظاتی نظیر موجودی داروها و پاسخگویی به نیازها یا جلوگیری از سوءاستفاده در قیمت گذاری جدید، این کار در حال اجرا است.
فایل ویدیو
آقای ناصر ریاحی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی خبردارو با اشاره به جزییات اصلاح نرخ ارز داروهای وارداتی افزود: داروهایی که ارز ترحیحی دریافت کرده اند و یا قبل از تاریخ ۲۴ مرداد وارد شده اند و یا هنوز در راه رسیدن به کشور هستند اما ارز ترحیحی را اخذ کرده اند، باید بر اساس نرخ ارز ترجیحی به فروش برسند و تا زمانی که موجودی آنها به اتمام نرسد، محموله های جدیدی که با ارز نیمایی وارد می شوند اجازه توزیع ندارند.

وی ادامه داد: بعد از اینکه نرخ ارز داروهای تولید داخل تغییر کرد، اتحادیه واردکنندگان دارو نیز هم در مکاتبات و هم در جلسات مختلف از وزارت بهداشت درخواست داشت تا داروهای وارداتی نیز مشمول تغییر نرخ ارز شوند.

رییس اتحادیه واردکنندگان دارو گفت: داروهایی که بعد از این با ارز نیمایی وارد شوند، مابه التفاوت دریافت می کنند و ما درخواست قیمت گذاری جدید می کنیم. براساس ضوابط وزارت بهداشت اگر قیمت تمام شده در تولید یا واردات به میزان ۱۰ درصد تغییر کند، می توان درخواست قیمت جدید کرد، البته ما همیشه درخواست داشتیم که این رقم به ۵ درصد کاهش یابد چون ۱۰ درصد گاهی از سود ما هم بیشتر است و در اینصورت مثلا اگر افزایش قیمت ارز باعث شود قیمت تمام شده ۹ درصد افزایش یابد و سود ۸ درصد باشد، واردکننده زیان میکند.

رییس اتحادیه واردکنندگان دارو افزود: تغییر نرخ ارز هیچ نگرانی برای بیماران ایجاد نمی کند چون طبق طرح دارویار پرداختی بیمار تغییری نخواهد کرد و مابه التفاوت به حساب بیمه ها واریز می شود تا پوشش دهند.

وی گفت: در گذشته هم روال تغییر قیمت همین طور بود ما هم نوع داروهایی که قرار است نرخ ارز آنها تغییر کند، اعلام نمی کنیم تا زمانی که موجودی آن داروها که با قیمت پایین تر وارد شده اند به فروش برسد و سو استفاده ای رخ ندهد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما