۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۶
کد مطلب : ۳۴۹۸
وعده رییس سازمان غذا و دارو؛

کاهش کمبودهای دارویی تا ماه آینده

رییس سازمان غذا و دارو گفت: برآوردها نشان می دهد که یکماه بعد از اجرای طرح دارویار تعداد کمبودهای دارویی از ۱۰۰ قلم به ۸۰ قلم کاهش یافت و تا ماه آینده به ۶۰ قلم می رسد.
دارایی
دکتر بهرام دارایی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی خبردارو افزود: این ۶۰ قلم کمبود بدون توجه به شکل دارویی است یعنی ما فقط مولکول داروی ژنریک را در نظر می گیریم، ممکن است یک دارو اشکال مختلف نظیر کپسول، قرص، شربت و یا تزریقی داشته باشد و عدد کمبودها در اینصورت تغییر می کند.

وی با اشاره به تاثیر اصلاح سیاست های ارزی دارو گفت: با اجرای طرح دارویار‌ خوشبختانه محدودیت ارزی برای افزایش تولید دارو برداشته شد اما از زمان ورود مواد اولیه با شیوه جدید تا تبدیل آن به محصول نهایی، ۳ الی ۶ ماه زمان لازم است.

دکتر دارایی ادامه داد: بسته به نوع دارو حداقل ۳ ماه طول می کشد تا افزایش تولید به بازار برسد و نتیجه این سیاست در بازار دارویی کشور دیده شود.

رییس سازمان غذا و دارو گفت: در خصوص داروهای وارداتی هنوز سیاست قبلی ادامه دارد و تغییر چندانی نداشته تا زمانی که اصلاحات برای آنها هم انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: در دنیا هم ۵۰ الی ۶۰ قلم کمبود دارو یک امر طبیعی است که در ماه های مختلف سال بروز می‌کند و تا این حد قابل قبول است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما