۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸
کد مطلب : ۳۵۰۷

درصد زیادی از داروها بیمه نشدند و پرداختی مردم بالا رفت

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: اغلب داروهای جدید و وارداتی مشمول طرح دارویار نشده اند و علیرغم اینکه تصور می شد همه داروها بیمه می شوند اما درصد قابل توجهی از داروها تحت پوشش قرار نگرفتند.
درصد زیادی از داروها بیمه نشدند و پرداختی مردم بالا رفت
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ حسینعلی شهریاری افزود: قیمت برخی داروها چندین برابر شده و اگر دولت نتواند منابع مالی طرح را تامین کند و همه داروها را تحت پوشش قرار دهد مردم با مشکل جدی مواجه می شوند.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی از کمبودهای دارویی هنوز جبران نشده و علیرغم اینکه رئیس جمهور چندین مرتبه بر ضرورت جلوگیری از هر گونه افزایش قیمت و کمبود دارو تاکید کرد اما در حال حاضر با کمبود برخی داروها، آنتی بیوتیک‌ها و حتی سرم در کشور مواجه هستیم.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: درخصوص کمبودهای دارویی به تازگی نامه ای را خطاب به وزیر بهداشت نوشتیم تا بررسی های لازم را در این راستا انجام داده و در صورت کمبود ذخایر اقدامات عاجل و فوری را در دستور کار قرار دهد؛ هنوز برای ما صد در صد مشخص نیست که با توجه به تجربیاتی که در سیستم اجرایی کشور و سازمان برنامه و بودجه وجود دارد آیا می توانند به موقع بیمه ها را حمایت و همه داروها را تحت پوشش قرار دهند.

وی ادامه داد: مجلس 5 هزار میلیارد تومان در لایحه بودجه 1401 برای بیماران خاص پیش بینی کرد اما هنوز اختصاص داده نشده و به همین دلیل برخی از مسئولان حوزه بهداشت و درمان به دلیل وجود چنین ابهاماتی ممکن است در مورد اجرای طرح دارویار ابراز نگرانی کنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما