۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸
کد مطلب : ۳۵۹۸

اجرای تعرفه خدمات پرستاری؛ شاید وقتی دیگر

آخرین وعده اجرای تعرفه گذاری خدمات پرستاری هم سر رسید اما وزرات بهداشت همچنان خبر از اجرا در هفته های آینده می دهد و تامین اعتبار از سازمان برنامه و بودجه را مانع کار می داند.
فایل ویدیو
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ عباس عبادی معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: از لحاظ نرم افزاری، دستورالعمل رسیدگی به اسناد تعرفه های پرستاری توسطه بیمه ها تدوین و ابلاغ شده و از لحاظ سخت افزاری هم سیستم محاسبات الکترونیکی توسط  بیمارستان ها مهیا شده است. قرار بود تا پایان شهریور که اکنون بیش از 15 روز از آن گذشته این موضوع عملیاتی شود و امیداوریم با تامین اعتبار طی چند هفته آینده قطعی شود.

وی افزود: در محاسبه تعرفه خدمات پرستاری، 3 مدل پرداخت داریم که اصلی ترین آنها تحت عنوان بسته های خدمتی است یعنی اگر بیمار وارد بیمارستان شود و نیاز به اورژانس، اتاق عمل یا بستری در ICU داشته باشد، برای هر کدام بسته مجزایی تعریف شده است و مجموعه خدماتی که در هر بخش از پرستاران مربوطه در شیفت های مختلف دریافت می کند را محاسبه می کنیم.

معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: بطور مثال اگر بیمار برای 24 ساعت در ICU باشد، برای مجموعه پرستارانی که در 24 ساعت به بیمار سرویس داده اند در صندوق تعرفه پرستاری، رقم محاسبه می شود و سپس بین پرستاران بازتوزیع می شود.

عبادی تصریح کرد: 80 درصد دریافتی ها بسته به تعداد بیماران هر پرستار و 20 درصد به کیفیت خدمات بستگی خواهد داشت، میزان وخامت حال بیمار نیز از نظر سطح سختی خدمات مبالغ متفاوتی خواهد داشت.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما