۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۷
کد مطلب : ۳۶۷۵

۳ بار افزایش قیمت دادیم اما دنبال سود بیشتر بودند

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: از ابتدای سال ۳ بار برای آنتی بیوتیک افزایش قیمت در نظر گرفته شد تا انگیزه تولید داشته باشند اما متاسفانه کمتر از ظرفیت تولید کردند و بدنبال حاشیه سود بیشتری بودند.
فایل ویدیو
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ جلیل میرمحمدی افزود: دو شرکت سازنده مواد اولیه آنتی بیوتیک که یکی متعلق به بانک ملی و دیگری سازمان تامین اجتماعی است نیاز داخل را تامین می کردند، نظر تولید کننده ها این بود که قیمت دستوری باعث ورشکستگی می شود و برای همین طی جلساتی که در کمیسیون بهداشت مجلس برگزار شد، ۳ بار افزایش قیمت داده شد اما باز هم کمتر از ظرفیت‌شان تولید کردند.

وی ادامه داد: تولیدکنندگان اعلام می‌کردند که امسال بدلیل افزایش دستمزد کارگر، افزایش قیمت حامل های انرژی، افزایش هزینه حمل و نقل و یا افزایش قیمت بطری های شربت و حتی قیمت شکر، هزینه های تولید بالا رفته است و قیمت های دستوری باعث ورشکستگی می شود.

میرمحمدی گفت: امیدواریم با تعیین قیمت جدید برای تولیدکنندگان آنتی‌بیوتیک و افزایش سقف تولید و واردات بسیار خوبی که توسط هلال احمر انجام می‌شود، ظرف ۴۸ ساعت آینده بخش قابل توجهی از کمبود آنتی‌بیوتیک مرتفع شده و آرامش به بازار بازگردد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما