۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰
کد مطلب : ۳۷۱۴

بررسی میدانی وضعیت دارو در داروخانه ها

بررسی های میدانی در داروخانه های سطح کشور نشان می دهد علی رغم وعده های افزایش تولید و واردات ۵۰ تُنی همچنان آنتی بیوتیک بصورت سهمیه ای توزیع می شود و اقلام مختلف دچار کمبود هستند.
فایل ویدیو
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ محمد پیکانپور مدیرکل جدید اداره داروی سازمان غذا و دارو گفت: آنتی بیوتیک سازان ما 10 شرکت هستند و حجم بیشتر را به طور دقیق 5 شرکت تولید می‌کنند که از این 5 شرکت 3 شرکت تخلف و کوتاهی کردند و چون سهم بزرگی در تولید داشتند به ما آسیب زدند. از آن جایی که قول جبران دادند ما اسم نمی‌بریم ولی اگر جبران نکردند ما از آنها اسم می‌بریم.

وی افزود: برخی از شرکت‌ها که متاسفانه جزو شرکت‌های بزرگ ما هم بودند از این جو کاملا حمایتی در صنعت سوءاستفاده کردند، آنها در برخی از ماه‌های تابستان باید تولید را حفظ می‌کردنند.

پیکانپور ادامه داد:‌ هر پزشک داروسازی که وارد این حوزه می‌شود باید بداند که قسم خورده در این حوزه کوتاهی نکند اما واقعا برای ما هم سوال است که چرا با وجود ذی نفع نبودن یک مدیر دولتی در احتکار دارو ، باز مدیون 80 میلیون جمعیت می‌شود. در حوزه دارو بیماران به ما اعتماد می‌کنند و دستشان کوتاه است و ما نباید از این اعتماد سوءاستفاده کنیم.

مدیرکل اداره داروی سازمان غذا و دارو درباره اینکه آیا این به معنی منافع پس پرده مدیران نیست؟ گفت: ما نمی‌توانیم صراحتا این موضوع را اعلام کنیم؛ چرا که ممکن است کوتاهی آنها باشد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما