۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۴
کد مطلب : ۳۷۳۴

۵۰۰ هزار قلم داروی بیهوشی توزیع شد

رییس سازمان غذا و دارو گفت: در خصوص داروهای بیهوشی چون تولید کننده داخلی نداشتیم واردات را نامحدود کردیم تا مشکل بازار رفع شود و طی چند روز اخیر بیش از ۵۰۰ هزار داروی بیهوشی در مراکز درمانی سراسر کشور توزیع شد.
۵۰۰ هزار قلم داروی بیهوشی توزیع شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ حیدر محمدی گفت: برخی از داروها به دلیل زیان‌ده بودن دوباره قیمت گذاری شدند البته در رابطه با برخی نیز با مشکل مواد اولیه مواجه بودیم که اجازه واردات مواد اولیه به فوریت از طریق کشورهای همسایه صادر شد، کمبود برخی داروهایی که مشکل تأمین جهانی داشتند باید از طریق سیاست خارجه حل شود.

وی ادامه داد: کمبود استامینوفن، ایبوپروفن و دیفن‌هیدرامین بعنوان داروهای حمایتی حل شد و نیازی به واردات دیده نشد البته برخی از شهرها به صورت مقطعی با کمبود مواجه هستند که ستاد رصد تأمین به فوریت و ۲۴ ساعته نسبت به ارسال دارو به این مناطق اقدام خواهد کرد.

رئیس سازمان غذا و دارو بیان کرد: چندین قلم از کمبودها مربوط به مسئله تحریم است که تأمین آنها زمان بر بوده و نیاز به مذاکرات بین المللی داریم، البته سایر اقلام وضعیت خوبی دارد و تلاش خواهیم کرد که بخش اساسی کمبودها را یک تا دو هفته آینده رفع و کمبودهایی که بحرانی نیست را طی یک تا دو ماه آینده رفع کنیم.

محمدی گفت: در حال رفع مشکل سرم از طریق واردات هستیم و در هفته ۵۰۰ هزار سرم برای رفع نیاز کشور وارد می‌کنیم و پس از آن هم با تولید نیازها را رفع خواهیم کرد.

وی در مورد همکاری وزارت صمت با وزارت بهداشت برای رفع کمبودهای دارویی، افزود: همه دنیا صنعت دارو را به عنوان صنعتی امنیتی می‌بینند زیرا با امنیت و سلامت مردم مرتبط است. برای تولید به حمایت وزارت صمت در‌خصوص واردات تجهیزات ساخت دارو نیاز داریم، آب سازها و هواسازها را خودمان تولید می‌کنیم و به واردات محدود نیستیم البته در مورد دستگاه‌های پرس قرص هنوز به تولید انبوه نرسیدیم و نیاز است از تولیدکننده برای تأمین این دستگاه‌ها حمایت شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما