۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۲
کد مطلب : ۳۷۸۰

ترکیب اعضای کمیسیون قیمت‌گذاری دارو رعایت نشد

رئیس اتحادیه واردکنندگان دارو گفت: بارها پیشنهاد کرده‌ایم هر ذینفع یا هر تَشکل ذینفع هنگامی که پرونده اش در کمیسیون قیمت‌گذاری مطرح می شود بتواند یک نماینده بدون حق رأی در جلسه داشته باشد تا بتواند موضوعات و مشکلات را توضیح دهد.
اتحادیه دارو
آقای ناصر ریاحی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی خبردارو افزود؛ زمانی که کمیسیون قیمت‌گذاری براساس ماده ۲۰ مقررات امور پزشکی، دارویی و مواد خوراکی تشکیل شد، قرار بود که اتحادیه واردکنندگان دارو، انجمن پخش دارو و یا سایر ذینفعان نیز هر کدام یک نماینده در این کمیسیون داشته باشند.

وی ادامه داد: در قانون آمده که احکام این نماینده ها را باید وزیر بهداشت صادر کند اما از یک دوره ای به بعد این موضوع رعایت نشد.

رئیس اتحادیه واردکنندگان دارو افزود: حدود ۲۰ سال است که واردکنندگان دارو یا توزیع کنندگان هیچ نماینده ای در کمیسیون قیمت‌گذاری ندارند، البته از تولیدکنندگان یک نفر نماینده با حکم وزیر بهداشت حضور دارد و مابقی اعضا همگی از بخش دولتی هستند‌.

وی خاطر نشان کرد: وقتی تشکُل ها یک نماینده در کمیسیون قیمت‌گذاری داشته باشد، شرکت های ذینفع می توانند موارد و مشکلات را از طریق این نماینده منعکس کنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما