۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴
کد مطلب : ۲۲۶۲
رییس ستاد اجرایی فرمان امام:

مردم تا خرداد ۱۴۰۰ دغدغه و نگرانی به نام واکسن کرونا نخواهند داشت

رییس ستاد اجرایی فرمان امام گفت: حداکثر تا ۱۵ خرداد سال آینده موضوعی به نام واکسن کرونا در کشور به عنوان دلهره و دغدغه مردم وجود نخواهد داشت.
مردم تا خرداد ۱۴۰۰ دغدغه و نگرانی به نام واکسن کرونا نخواهند داشت
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، محمد مخبر روز شنبه در آیین بهره برداری  از ۱۰۰ مدرسه سبز و ۳۵۰ مسجد و مرکز فرهنگی برکت افزود: ساخت واکسن کرونا در این مجموعه در ۶ مسیر توسط شرکت های دانش بنیان دنبال می شود. چهار مسیر آن در حد تست انسانی است که یکی از آنها چند ماهی است وارد تست انسانی شده است.
وی ادامه داد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اجازه تلفیق مراحل دوم و سوم تست بالینی نخستین واکسن ایرانی کرونا را که در این مجموعه در حال کارآزمایی بالینی است صادر کرد که حرکت خیلی خوبی برای دستیابی زودتر به این واکسن است.
رییس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) یادآور شد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اجازه داده ۲۳ و ۲۴ اسفندماه فاز دوم و سوم مطالعات بالینی واکسن ایرانی کرونا آغاز شود که در نوع خود حرکتی خوب است.
مخبر تصریح کرد: در زمینه واکسن کرونا به یُمن پشتیبانی ها و با راهنمایی های بی دریغ رهبر معظم انقلاب به موفقیت های بزرگی دست یافتیم.
وی یادآور شد: البته ایشان همین اقدام را در مورد همه فعالیت های واکسن سازی در کشور انجام داده اند.
رییس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به توانمندی ایران در ساخت تجهیزات پزشکی از جمله ونتیلاتور و داروهای بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: ظرف یک  ماه داروی رمدیسیور را تولید کردیم.
مخبر به فعالیت های شرکت های دانش بنیان این ستاد اشاره کرد و افزود: امروز ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در کارهای دانش بنیان نقش بسیار کلیدی دارد. ۵۰ درصد سرمایه گذاری های خطرپذیر در بخش دانش بنیان و استارتاپ ها توسط این ستاد انجام می شود که عدد بسیار سنگینی است. هیچ ایده ای در کشور نیست که به ما مراجعه نکند و آثار آن را در دوران شیوع کرونا دیدیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری آغاز اجرای طرح ملی "جهش تولید دیم زار" یادآور شد: در این طرح طی پنج سال ، ۶۶۰ هزار هکتار زمین را به دیم زار تبدیل می کنیم که با توجه به این که اغلب این زمین ها در مناطق محروم کشور قرار دارد ، موجب رونق و آبادانی و اشتغالزایی در این مناطق و صرفه‌جویی و جلوگیری از خروج مقدار قابل توجهی ارز از کشور خواهد شد.
امیرحسین مدنی مدیرعامل بنیاد برکت هم دراین مراسم به افتتاح مدارس و مراکز فرهنگی جدید  اشاره کرد و گفت: امروز ۱۰۰ مدرسه سبز و ضدزلزله با اعتبار ۲۱۰ میلیارد و ۳۵۰ مسجد و مرکزفرهنگی بااعتبار ۷۵ میلیاردتومان در ۲۴ استان کشور افتتاح شد و بااین افتتاح تعداد مدارس ساخته شده در سال۹۹ توسط ستاد اجرایی فرمان امام به عدد ۲۵۰ رسید.
در ادامه این برنامه، تفاهم نامه ساخت ۱۰۰۰ مدرسه روستایی با اولویت جایگزینی مدارس کانکسی عشایر بین بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام و سازمان نوسازی مدارس وزارت آموزش‌وپروش امضا شد.
در پایان این مراسم و به مناسبت سالگرد درگذشت سیدمحمد میرمحمدی عضو هیات امنای ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور رییس دفتر مقام معظم رهبری و رییس ستاد اجرایی فرمان امام از خانواده وی تجلیل به عمل آمد.
۱۰۰ مدرسه سبز و ۳۵۰ مسجد و مرکز فرهنگی برکت امروز (۱۶ اسفند) با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری، محمد مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره)   و حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش افتتاح شد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما