۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۹
کد مطلب : ۲۶۲۴

فاویپیراویر از پوشش بیمه به دلیل بی تاثیری در درمان کرونا خارج شد

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: داروی فاویپیراویر تاثیری بر درمان کرونا ندارد و از پوشش بیمه‌ای خارج شد.
فاویپیراویر از پوشش بیمه به دلیل بی تاثیری در درمان کرونا خارج شد
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، مهدی رضایی افزود: فاویپیراویر از آبان ماه سال ۹۹ به دنبال نامه وزیر بهداشت تحت پوشش بیمه قرار گرفته بود، اما در همان نامه هم ذکر شده بود که منوط بر رعایت شیوه نامه‌های درمانی این دارو تحت پوشش بیمه باشد.
معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت گفت: اخیرا معاونت درمان وزارت بهداشت براساس بررسی‌های کمیته‌های علمی اعلام کرد که این دارو تاثیری بر درمان کرونا ندارد و ما هم باتوجه به دستورالعمل‌های وزارت بهداشت این دارو را از پوشش‌ بیمه‌ای خارج کردیم.
 رضایی افزود: به تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی در سراسر کشور اعلام شده که این دارو برای بیماران تجویز نشود چراکه ممکن است عوارضی هم ایجاد کند واز سوی دیگر باعث هدر رفت منابع سلامت، افزایش پرداختی از جیب مردم وازدحام بی‌مورد درداروخانه ها می‌شود.
وی گفت: ما منابع مصرفی برای پوشش این دارو را به بخش‌های دیگر اختصاص خواهیم داد که اثر بخشی بیشتری در کنترل بیماری دارند از جمله  پوشش‌های بیشتر اقدامات مراقبتی، تشخیصی وخدمات ویزیت و مشاوره مجازی  استفاده کنیم.
 
مرجع : پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما