۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶
کد مطلب : ۲۷۳۳

تولید دستگاه کاتتر انتقال جنین آزمایشگاهی برای نخستین بار در کشور

یک شرکت دانش‌ بنیان برای نخستین بار در کشور، موفق به طراحی و تولید دستگاه کاتتر انتقال جنین آزمایشگاهی به رحم مادر شد.
تولید دستگاه کاتتر انتقال جنین آزمایشگاهی برای نخستین بار در کشور
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، محسن خدادادی مدیرعامل این شرکت دانش بنیان افزود: رادا یک کاتتر انتقال جنین است که توسط مهندسان ایرانی این شرکت طراحی و تولید شده است. متخصصان پیش از آغاز طراحی کاتتر رادا، مدت زیادی صرف بررسی و ارزیابی کاتترهای انتقال جنین موجود در بازار کرده و با تحلیل قطعات کاتترهای خارجی موجود در بازار، نقاط قوت و ضعف هر یک از این کاتترها را استخراج کردند.
وی بیان کرد: این محصول بیشتر در عمل لقاح خارج از رحم مورد استفاده قرار می‌گیرد و زوج‌های نابارور به طرق مختلف می‌توانند صاحب فرزند شوند. معمولا افرادی که بقیه روش‌ها برای آنها جواب نمی‌دهد مجبور هستند از این عمل استفاده کنند، کاتتر انتقال جنین رادا محصولی برای انتقال جنین آزمایشگاهی به داخل بدن مادر است.
خدادادی اظهار داشت: بعد از اینکه تخمک از مادر گرفته شده و کارهایی روی آن انجام می‌شود و لقاح در آزمایشگاه صورت می‌گیرد، جنین به‌واسطه این محصول، به داخل بدن مادر انتقال می یابد. 
وی یادآور شد: این عمل تقریباً ۳۰ سال است که در ایران انجام می‌شود و در طول این سال‌ها محصول انتقال جنین از کشورهایی مانند آمریکا، فرانسه و آلمان وارد کشور می‌شد. حتی یک سری برندهای هندی هم وارد بازار شدند، اما چون این محصول حساسیت بالایی دارد، موفق نشدند و از بازار حذف شدند. هیچ مشابه ایرانی قبل از آن نبوده و ما تنها تولید کننده این محصول هستیم.
مدیر عامل این شرکت دانش بنیان گفت: استاندارهایی که این محصول گرفته کاملاً همان استاندارهایی است که نمونه‌های آمریکایی و اروپایی ملزم بودند آن‌ را رعایت کنند. مهم‌ترین استانداری که این محصول باید داشته باشد، کاتتر رادا در پژوهشکده رویان با موفقیت پشت سرگذاشته است. بنابراین این محصول از لحاظ کیفیت و خواص شیمی و فیزیکی کاملاً دارای تمام استانداردهای جهانی است و اقبالی که بازار به این محصول نشان داده، این موضوع را تأیید می‌کند.
وی گفت: کاتتر انتقال جنین رادا با توجه به اینکه در ایران تولید می‌شود و تمام این محصول بومی‌سازی شده، از نظر قیمتی نسبت به نمونه‌های خارجی ارزانتر است. 
خدادادی خاطرنشان کرد: شروع این محصول با سه نفر از دانشجویان دانشگاه امام خمینی قزوین، دانشجوی دکترای دانشگاه علم و صنعت و دانشگاه خواجه نصیر بود که به صورت یک استارتاپ پیشرفت کرد و در حال حاضر به یک شرکت بزرگ تبدیل شده است. این محصول در کمتر از یک سال ورود در بازار ایران بیش از ۳۵ درصد این بازار را پوشش داده و به جلوگیری از خروج ارز کمک کرده است.
وی درباره حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که فضای کسب‌وکاری استارتاپ‌ها را رونق داده است، افزود: این مجموعه با در نظر گرفتن امتیازها برای شرکت‌های دانش‌بنیان به پیشرفت و توسعه این شرکت‌ها کمک کرده است.
 
مرجع : معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما