۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱
کد مطلب : ۲۷۷۳

دپوی ۶ کانتینر تجهیزات پزشکی آلمانی/ واردکننده ترخیص نمی‌کند!

اعلام گمرک به دادستانی از این حکایت دارد که شش کانتینر حاوی دستگاه‌های پیشرفته و سایر تجهیزات پزشکی خریداری شده از آلمان، سالهاست که به ایران رسیده و در گمرک دپو شده است ولی با وجود صدور مجوزهای ترخیص، صاحب کالا به بهانه مالی در این رابطه اقدام نکرده است.
دپوی ۶ کانتینر تجهیزات پزشکی آلمانی/ واردکننده ترخیص نمی‌کند!
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، رسوب و دپوی اقلام در گمرک هربار با اعلام گزارش‌هایی قابل تامل از این دست کالاها همراه است؛ به طوری که در برخی موارد همان اقلامی که در حال حاضر نیاز مردم هستند اعم از کالای اساسی تا تجهیزات و اقلام پزشکی در گمرک و بنادر رسوب کرده است.
اخیرا نیز دادستان عمومی و انقلاب تهران به جریان کالاهای رسوبی در گمرک ورود کرده و خواستار اعلام گزارشی در این رابطه شده بود که به دنبال آن نیز گمرک ایران از گمرک‌های اجرایی خواسته بود تا ظرف ۴۸ ساعت نسبت به ارسال فهرست کلیه اقلام رسوبی موجود در گمرک‌ها شامل نهاده‌های دامی، مواد غذایی، دارو، تجهیزات پزشکی و کالاهای سرمایه‌ای با ذکر جزییات اقدام کند.
در همین جریان، اعلام گزارش گمرک ایران به دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس بیانگر دپوی اقلام پزشکی در گمرک شهید رجایی است ؛به طوری که اعلام شده مقادیر زیادی کالاهای رسوبی و تجهیزات پزشکی از جمله شش کانتینر حاوی  دستگاه‌های پیشرفته ام آر آی، سی تی اسکن، لاپاراسکوپی و سونوگرافی و یا سایر تجهیزات پزشکی، ساکشن قلب و ریه، آنژیوکت و سایر اقلام مرتبط در بندرعباس موجود است.
گزارش معاون فنی گمرک نشان می‌دهد که این اقلام متعلق به یک شرکت با ارزش میلیون‌ها یورو و همگی از کشور آلمان خریداری و سالیان قبل به ایران وارد شده و مقرر بوده که برای تجهیز بیمارستان‌ها یا درمانگاه‌ها مورد استفاده قرار بگیرد.
اما در رابطه با دلیل عدم ترخیص این محموله اقلام پزشکی نیز اینگونه اعلام شده که صاحب کالا عدم تمکن مالی جهت پرداخت دموراژ کانتینرها و هزینه انبارداری را مشکل اصلی اظهار و ترخیص این دستگاه‌ها اعلام کرده در حالی که مجوزهای ورود قانونی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای ترخیص صادر شده است.
در این گزارش، گمرک ایران با اشاره به اینکه  با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع و نیاز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به تجهیزات پزشکی در شرایط تحریمی و کرونایی موجود، از دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس خواسته شده که نسبت به تشکیل جلسه فوری با مسئولان گمرک، بنادر، دانشگاه علوم پزشکی و صاحب کالا موضوع این کالای رسوبی مورد بررسی قرار گرفته و فورا تعیین تکلیف شود.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما