۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۷
کد مطلب : ۳۱۲۰

افزایش مبتلایان به تب کریمه کنگو

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل از شناسایی یک بیمار مبتلای قطعی تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در این استان پس از تایید آزمایش‌های تخصصی خبر داد.
افزایش مبتلایان به تب کریمه کنگو
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ دکتر محمد جعفرزاده گفت: هفته گذشته یکی از بیماران با احتمال ابتلای به این بیماری بستری شده بود که پس از تایید نهایی آزمایشگاهی، به عنوان بیمار قطعی تب کریمه کنگو شناسایی شده و هم اکنون تحت درمان قرار دارد.

وی همچنین با اشاره به بستری یک بیمار جدید با احتمال ابتلای به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در این استان افزود: این فرد، مردی ۳۹ ساله با سابقه گزش چندین کنه به طور همزمان و تماس با دام بوده که با شروع علائم، ویزیت پزشک و انجام آزمایش اولیه، احتمال ابتلای تب خونریزی دهنده کریمه کنگو(CCHF) در مورد وی تشخیص داده شده است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل با اشاره به تداوم آزمایش تکمیلی این بیمار جدید افزود: بر این اساس، تعداد بیماران شناسایی شده با علائم ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو(CCHF) در استان اردبیل به سه مورد افزایش یافته است.

پیش تر دکتر بهزاد امیری رئیس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت اعلام کرده بود از ابتدای سال جاری ۱۸ مورد کبتلای قطعی به این بیماری شناسایی شده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما