۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲
کد مطلب : ۳۱۲۸

شمار مبتلایان تب کریمه کنگو به ۲۲ نفر رسید

 رئیس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت گفت: بیماری تب کنگو در مقایسه با سال گذشته که فقط ۱۳ مورد ابتلا بود در حال افزایش است و اکنون ۲۲ مورد ابتلا به این بیماری در کشور ثبت شده و ۲ مورد نیز فوتی داشتیم.
شمار مبتلایان تب کریمه کنگو به ۲۲ نفر رسید
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ بهزاد امیری افزود: با توجه به افزایش بیماری تب کنگو در کشور، دستورالعمل بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری تدوین و به‌زودی به دانشگاه‌های علوم پزشکی، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی ابلاغ می‌شود.

وی اظهار داشت: این بیماری در مقایسه با سال گذشته افزایش چشمگیری داشته به همین دلیله ذبح دام در معابر عمومی و منازل ممنوع است و فقط در مراکز بهداشتی کشتارگاه‌ها باید ذبح دام انجام شود زیرا خونابه‌ امکان انتقال بیماری را تشدید می‌کند.

امیری گفت: باید لاشه دام پس از ذبح به مدت ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری شود و سپس با پوشیدن دستکش آن را قطعه قطعه کرده و مورد مصرف قرار داد.

وی توضیح داد: افراد مبتلا در فاز نخست به تب ناگهانی، لرز، سردرد، درد عضلانی، درد عضلات شکم و کمر، گیجی، حالت تهوع، استفراغ و پرخونی مخاط دچار می‌شوند و در فاز حاد بیماری، فرد دچار خونریزی زیر پوستی، کبودی بدن، خونریزی داخل ملتحمه چشم، خونریزی مخاط، خونریزی از مجاری بدن و در نهایت درگیری چندین ارگان بدن همچون سیستم گوارشی، ادراری و تنفسی شده که در این صورت ممکن است منجر به مرگ بیمار شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما