۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳
کد مطلب : ۳۳۰۹

ضد و نقیض های تخصیص منابع دارویار

سازمان بیمه سلامت می گوید هنوز تمام منابع لازم برای طرح دارویار را دریافت نکرده و انجمن داروسازان نیز خبر داده که هنوز یک ریال بابت این طرح به داروخانه ها پرداخت نشده است اما این در حالیست که سازمان برنامه و بوجه اعلام کرد کل اعتبارات ۴ ماهه اول سال به حساب بیمه سلامت واریز شده است.
ضد و نقیض های تخصیص منابع دارویار
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ رضا عوض پور رئیس امور سلامت و رفاه اجتماعی سازمان برنامه و بودجه گفت: تاکنون ٩ هزار و ۵٠٠ میلیارد تومان به سازمان بیمه سلامت پرداخت کرده‌ایم و ١٠٠ درصد تخصیص ۴ ماهه را گرفته اند. ١۶ هزار میلیارد تومان هم در اختیار وزارت بهداشت قرار داده ایم تا دانشگاه‌های علوم پزشکی بدهی شرکت های دارویی را صفر کنند. البته وظیفه ما نیست که از منابع عمومی این بدهی‌ها را پرداخت کنیم؛ اما به دلیل ملی بودن طرح دارویار پای کار آمده‌ایم و کمک می‌کنیم تا منابع دانشگاه‌های علوم پزشکی تقویت شوند.

وی با اشاره به بودجه تخصیص یافته طرح دارویار از محل هدفمندی یارانه‌ها گفت: برای طرح دارویار ردیف خاصی از محل منابع هدفمندی یارانه ها بالغ بر ٧٣ هزار میلیارد تومان بر اساس برآورد وزارت بهداشت برای ما به التفاوت اصلاح سیاست ارزی دارو و ملزومات مصرفی پزشکی در نظر گرفته ایم که خود را متعهد به پرداخت می دانیم.

رئیس امور سلامت و رفاه اجتماعی سازمان برنامه و بودجه درباره تامین منابع مالی سازمان تامین اجتماعی، افزود: مبلغی را در قالب رد دیون به سازمان تامین اجتماعی پرداخت خواهیم کرد. البته سازمان تامین اجتماعی ٩٠ هزار میلیارد تومان در قانون بودجه ١۴٠١ بودجه دریافت خواهد کرد. این رقم را در قالب واگذاری سهام به دولت برده‌ایم و تصویب خواهد شد.

عوض پور گفت: سازمان تامین اجتماعی برای بیمه اشخاص مطالباتی از دولت دارد و سعی کرده‌ایم که پرداختی را به روز کنیم تا سازمان تامین اجتماعی همه ماموریت‌های خود را عملی کند. تاکید کرده‌ایم سازمان تامین اجتماعی همان طور که پرداخت مطالبات مراکز درمانی خود یا همان درمان مستقیم را در اولویت قرار داده است؛ پرداخت درمان غیر مستقیم یا همان خرید خدمت از مراکز درمانی وابسته به دانشگاه‌های علوم پزشکی و موسسات بخش خصوصی را نیز در اولویت قرار دهد .
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما