۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱
کد مطلب : ۳۳۱۸

لغو سقف پرداخت نسخ به داروخانه‌ها

سازمان بیمه سلامت از لغو سقف ریالی پرداخت نسخ به داروخانه‌ها و حذف سقف خدمات فیزیوتراپی خبر داد.
ناصحی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ مهدی ناصحی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: سقف ریالی داروخانه‌ها را برداشتیم تا برای نسخ جدید با افزایش سهم سازمان و افزایش مابه تفاوت ارزی یا همان یارانه دارو ­مشکلی ایجاد نشود.

وی ادامه داد: کلیه نسخی که به داروخانه‌ها میرود می‌تواند توسط داروخانه‌ها پیچیده شود و بصورت الکترونیک به بیمه سلامت ارسال­ شود و ما بدون­ هیچ کسوری آن نسخ را پرداخت می‌کنیم.

ناصحی گفت: پیش از این با مقررات و قوانینی که وجود داشت ما سقفی را برای هر داروخانه قرار داده بودیم که متناسب با جمعیت و مکان داروخانه همچنین برای تنبیه برخی داروخانه، این سقف تعیین شده بود.

مدیرعامل بیمه سلامت عنوان کرد: سقف تعیین شده برای هر داروخانه نقش نگهدارنده و بعضاً تنبیهی برای برخی داروخانه‌ها داشت، برای اجرای کامل طرح دارویار ما این سقف ریالی داروخانه‌ها را برداشتیم تا مردم امکان گرفتن دارو در تمام داروخانه‌ها را داشته باشند.

وی افزود: در این هفته حذف سقف ریالی خدمات فیزیوتراپی در مراکز نیز اعمال می‌شود تا مردم در دریافت خدمات فیزیوتراپی مشکلی نداشته باشند.

ناصحی توضیح داد: پوشش بیمه‌ای همان پوشش مصوب شورای عالی بیمه است، اما سقف ریالی بر اساس جلسات فیزیوتراپی که تعیین می‌شود، برداشته خواهد شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما