۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲
کد مطلب : ۳۳۴۸

پوشش بیمه ای بیماران نادر کذب است

 مدیرعامل بنیاد بیماری‌های نادر گفت: علیرغم صدور دستور پوشش بیمه ای بیماران نادر از سوی دولت و تعیین بودجه ۵ هزار میلیاردی برای آن متاسفانه هنوز هیچ کاری انجام نشده است.
پوشش بیمه ای بیماران نادر کذب است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ حمیدرضا ادراکی با اشاره به ارسال مشخصات بیماران نادر به بیمه سلامت افزود: در رسانه‌های مختلف به صورت مداوم این تبلیغات می‌شود که بیماران نادر بیمه شده، هزینه دارو، تجهیزات پزشکی، درمان و…آن‌ها تحت پوشش قرار گرفته است، اما می‌بینیم که چنین اقدامی صورت نگرفته است.

وی بیان کرد:متأسفانه بیمه سلامت به صورت مداوم این موضوع را به تعویق می‌اندازد، باید هرچه زودتر کارگروه یا افرادی را تعیین کنند تا موضوع بیمه بیماران نادر را اجرا کنند.

ادراکی گفت: اخیرا سازمان بیمه سلامت اعلام کرده است که حدود ۴ میلیون نفر را زیر چتر بیمه برده است، بنیاد بیماری‌های نادر حدود دو هزار و ۵۰۰ بیمار را به سازمان بیمه سلامت معرفی کرده است و هنوز خبری از بیمه این افراد نیست.

وی یادآور شد: ما تمامی اسامی، سن و سال و نوع بیماری را در اختیار بیمه سلامت گذاشته‌ایم. مجلس تصویب کرده و دولت هم ابلاغ کرده است. حال دستور دولت هم وجود دارد، آیا آن‌ها نمی‌توانند یک دستور العمل به داروخانه‌ها، مراکز درمانی و شعب بیمه ارسال کنند و بگویند که این گروه از بیماران تحت پوشش بیمه هستند؟

مدیرعامل بنیاد بیماری‌های نادر افزود: اخیرا یکی از مسئولان بیمه سلامت اعلام کرد که همه مردم به اضافه بیماران نادر را سه ماه بیمه رایگان کرده‌اند. این موضوع بی‌معنی است و بیماران نادر باید تا ابد بیمه شوند. از سوی دیگر بیمه سلامت تنها بیمه پایه مردم را پوشش می‌دهد در حالی که بیماران نادر باید دارای بیمه تکمیلی باشند و یک ریال برای دارو و تجهیزات ندهند. 

ادراکی تأکید کرد: وقتی مجلس مصوب کرده و دولت ابلاغ کرده است، حتما ساز و کار آن را تعیین کرده و بیمه سلامت را مأمور انجام این کار کرده است و باید هرچه زودتر این کار را انجام دهند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما