۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۹
کد مطلب : ۳۳۹۶

تعیین قیمت واکسن آنفولانزا در کمیسیون قیمت‌گذاری

معاون برنامه‌ریزی اداره کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: باتوجه به اینکه ارز واکسن آنفلوآنزا نیمایی است و روش محاسبه تعرفه گمرک تغییر کرده و مالیات بر ارزش هم اضافه شده باید قیمت آن توسط کمیسیون قیمت گذاری اعلام شود.
تعیین قیمت واکسن آنفولانزا در کمیسیون قیمت‌گذاری
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ دکتر حسین شمالی درباره جزئیات تامین واکسن آنفلوآنزا، افزود: در حال حاضر ۲۰۰ هزار دوز واکسن آنفلوآنزا وارد و شناسه‌گذاری شده، ۵۰۰ هزار واکسن نیز در گمرک است و ۸۰۰ هزار واکسن آنفلوآنزا هم ثبت سفارش شده که تا شهریور ماه وارد می‌شود، مجموع واکسن های وارداتی به یک میلیون و ۵۰۰ هزار خواهد رسید.

وی ادامه داد: مصرف سالانه کشور حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واکسن آنفلوآنزا است. امسال حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار واکسن وارداتی و حدود یک میلیون واکسن آنفلوآنزا نیز از محل تولید داخل تامین خواهد شد.

شمالی با بیان اینکه توزیع واکسن آنفلوآنزا در داروخانه‌ها بعد از اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت انجام می‌شود، گفت: معمولا هر سال حداکثر تا نیمه شهریور واکسن آنفلوآنزا در داروخانه‌ها توزیع می‌شود. بنابراین اوایل شهریور و بعد از اعلام معاونت بهداشت به تدریج توزیع آغاز می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی اداره کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو افزود: سال قبل هم واکسن آنفلوآنزا با ارز نیمایی وارد شده بود اما عوارض گمرکی با ارز دولتی محاسبه می‌شد، امسال با ارز نیمایی محاسبه می‌شود و مالیات بر ارزش افزوده هم ممکن است اضافه شود، واکسن آنفلوآنزای تولید داخلی هم جداگانه قیمت‌گذاری می‌شود.

شمالی درباره زمان تحویل واکسن آنفلوآنزای تولید داخل نیز گفت: واکسن آنفلوآنزای تولید داخل هم تا شهریور ماه تحویل داده می‌شود که بخشی از آن را وزارت بهداشت خریداری می‌کند و مابقی هم در داروخانه‌ها توزیع می‌شود. پیش‌بینی ما این است که تا پایان شهریور و مهر ماه تمام واکسن‌ها تحویل داده شده باشند. توزیع هم تا پایان مهر ماه به تدریج انجام می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما