۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴
کد مطلب : ۳۴۹۹

مهر رسید؛ واکسن آنفلوانزا به داروخانه نرسید

بررسی های میدانی از داروخانه های سطح شهر نشان می دهد که بر خلاف ادعاها هنوز به اغلب داروخانه ها واکسن آنفلوانزا نرسیده و از طرفی قیمت واکسن داخلی هم گرانتر از خارجی تعیین شده است.
مهر رسید؛ واکسن آنفلوانزا به داروخانه نرسید
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ شهاب الدین جنیدی جعفری عضو هیأت مدیره انجمن داروسازان تهران در اینباره گفت: ویزیتورهای شرکت‌های پخش دارویی درخواست‌ها را گرفته اند، اما هنوز واکسن توزیع نشده است.

وی افزود: حداقل در جنوب شرق استان تهران که داروخانه دارم، واکسن آنفلوانزا دریافت نکرده ام.

همچنین سیدعلی فاطمی نایب رئیس انجمن داروسازان ایران نیز گفت: از داروخانه‌های تهران بی اطلاع هستم، اما شنیده شده در برخی شهرها، واکسن آنفلوانزای تولید داخل به داروخانه‌ها داده شده است.

وی افزود: واکسن آنفلوانزا وارداتی از کشور فرانسه است، البته واکسن هلندی آنفلوانزا نیز تا سال گذشته وارد می‌شد که به نظر می‌رسد امسال این واکسن را نخواهیم داشت.

فاطمی در ارتباط با قیمت واکسن‌های آنفلوانزا افزود: قیمت واکسن ایرانی ۲۱۳ هزار تومان تعیین شده و قیمت فروش واکسن فرانسوی، ۲۱۱ هزار تومان است.

لازم به ذکر است که کمتر از دو هفته تا فصل پاییز مانده و قرار است دانش آموزان و دانشجویان بصورت حضوری سال تحصیلی را آغاز کنند و زمان طلایی تزریق واکسن آنفولانزا رو به اتمام است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما