۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴
کد مطلب : ۳۳۹۷

حذف ارز دولتی داروهای وارداتی منوط به تصمیم هیات دولت

دبیر قرارگاه اصلاح سیاست‌های ارزی دارو گفت: به سازمان غذا و دارو اعلام شده که فعلا طرح دارویار را در خصوص داروهای وارداتی اجرا نکند و ارز دولتی همچنان به آنها اختصاص داده شود.
حذف ارز دولتی داروهای وارداتی منوط به تصمیم هیات دولت
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ حیدر محمدی افزود: طرح دارویار هنوز برای داروهای خارجی و وارداتی، شیرخشک و تجهیزات پزشکی اجرا نشده است و باید ستاد تنظیم بازار و هیئت دولت اجرای آن را برای این گروه مصوب کنند.

وی گفت: پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها در قالب دارویار در حال انجام است، بیمه تأمین اجتماعی مقداری به لحاظ زمانی عقب است که دلیل آنهم بدهی‌های قبلی آن به داروخانه‌ها است که ارتباطی به طرح دارویار ندارد.

محمدی یادآور شد: کل اعتبار طرح دارویار 73 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. با توجه به 4 هزار میلیارد تومانی که سازمان برنامه و بودجه در اختیار بیمه‌ها گذاشته است، بیمه سلامت از این طریق توانسته است تمامی مطالبات داروخانه‌ها را برای طرح دارویار تسویه کند و سازمان تأمین اجتماعی نیز در حال انجام این کار است.

وی گفت: بیمه‌های تکمیلی نیز می‌توانند برای پوشش دارویار پای کار بیایند اما علی‌رغم درخواست، هنوز پاسخی به طرح دارویار داده نشده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما