۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷
کد مطلب : ۳۴۰۷

عوارض جدی ثبت شده واکسن ها؛ ۱.۳۷ در یک میلیون نفر

وزیر بهداشت گفت: نظام ثبت و پیگیری عوارض تا ۳۰ روز بعد از واکسیناسیون به صورت فعال در کمیته‌های دانشگاهی بررسی می‌شود و در شرایطی که ما ۱۵۳ میلیون دز واکسن تزریق کردیم میزان عوارض جدی ۱.۳۷ در یک میلیون نفر بوده است. 
عوارض جدی ثبت شده واکسن ها؛ ۱.۳۷ در یک میلیون نفر
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ بهرام عین‌اللهی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال مهدی عسگری در خصوص عوارض واکسن های کرونا، افزود: از ۸۴ هزار و ۵۹۵ عارضه ثبت شده برای واکسن های تزریقی، ۶ هزار و ۱۲۲ مورد رویداد جدی بوده که از میان آنها ۲۰۶ مورد در ارتباط مستقیم با واکسیناسیون بوده است.

وی در توضیح مراحل تأیید واکسن گفت: ما در کمیته‌ای زیرنظر سازمان غذا و دارو نظارت کامل بر کیفیت واکسن‌های تولید داخل و وارداتی داشتیم، این کمیته علمی که بر همه داروها منجمله واکسن نظارت دارد. برای تأیید یک واکسن ۶ مرحله لازم است که نخست اکتشافی، دوم پیش بالینی، سوم بازآزمایی بالینی و سپس تأیید مجوز، تولید انبوه و نهایتاً کنترل کیفیت را شامل می‌شود.

وزیر بهداشت با اشاره به تهیه کتابچه مطالعات علمی در این زمینه افزود: ۸۰ درصد بیماران بستری و فوت شده شامل کسانی می‌شود که واکسن نزدند، بر اساس آمار اعلام شده مرگ و میر ناشی از کرونا در کشور ۱۴۲ هزار نفر بوده که ۱۳۲ هزار نفر این افراد مربوط به زمانی بوده که واکسیناسیون انجام نشده و فعال نبوده است، تنها ۱۰ هزار نفر پس از انجام واکسیناسیون فوت کردند که این افراد هم یا واکسن نزده بودند یا بیماری زمینه‌ای داشتند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما