۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴
کد مطلب : ۳۵۱۰

ورود بدون آزمون به برخی تخصص های پزشکی بخاطر نبود متقاضی

عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: امیدواریم با اصلاح تعرفه های پزشکی تمایل پزشکان برای تحصیل در برخی تخصص ها افزایش یابد زیرا در حال حاضر بی رغبتی نسبت به برخی رشته های تخصصی به گونه ای شده که پزشک می تواند حتی بدون آزمون  وارد برخی رشته ها شود.
ورود بدون آزمون به برخی تخصص های پزشکی بخاطر نبود متقاضی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ همایون سامه یح نجف آبادی با انتقاد از جوسازی ها علیه پزشکان، افزود: زمانی که در کشور بحرانی مانند کرونا پیش می آید مردم و مسئولان از خدمات کادر درمانی قدردانی می کنند اما در سایر زمان ها به گونه ای القا شده که گروه پزشکی گروهی ثروتمند هستند و نسبت به درآمد آنان جوسازی و در حقشان کم لطفی می شود.

وی ادامه داد: تعداد اندکی پزشک نجومی بگیر داریم و این امر باعث شده مردم تصور کنند اغلب پزشکان درآمد بالایی دارند، کشور برای تحصیل پزشکان هزینه های زیادی را صرف کرده و باید به نحوی بتوان آنان را در کشور ماندگار و از خروجشان جلوگیری کرد.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس افزود: پزشکان مجبور به گذراندن شیفت های اجباری طولانی مدت هستند، با توجه به کوتاهی زمان استراحت و شرایط سخت تحصیل سزاوار است این قشر از درآمد به نسبت خوبی برخوردار باشند هر چند تنها این موضوع شامل تعدادی اندکی از پزشکان شده و اغلب پزشکان درآمد پایینی دارند.

نجف آبادی گفت: حمایت‌ها از پزشکان فعال در مناطق محروم و روستاها باید به گونه‌ای باشد که درآمد کافی به آنها پرداخت شود تا بتوانند به خوبی انجام وظیفه کنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما