۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶
کد مطلب : ۳۵۱۲

سرمایه‌گذاری بیمه‌های درمانی در املاک

عضو شورای عالی نظام پزشکی گفت: در سال‌های گذشته بیمه‌ها از محل پول مردم در بخش املاک و سایر حوزه‌ها سرمایه گذاری می کردند اما حاضر نبودند مطالبات مؤسسات طرف قراداد و جامعه پزشکی را به موقع پرداخت کنند.
سرمایه‌گذاری بیمه‌های درمانی در املاک
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ عبدالرسول صداقت با اشاره به نارضایتی پزشکان از وضعیت پرداختی بیمه ها افزود: قُلّک بیمه‌ها شاید برای آنها سود داشت اما برای پزشکان فقط زیان بود، چون زمانی پول پزشکان را می‌دادند که ارزش آن پول حدود ۳۰ تا ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده بود.

وی ادامه داد: بیمه‌ها اعم از دولتی و خصوصی در کشور همواره هزینه بیمه را خیلی زود دریافت می‌کنند و اگر یک مؤسسه پزشکی و…، سر موقع حق بیمه خود را پرداخت نکند با جریمه مواجه خواهد شد اما متأسفانه مطالبات مؤسسات طرف قرارداد خود را با تأخیر ۶ تا ۱۰ ماه پرداخت می‌کنند و کسی هم به داد جامعه پزشکی نمی‌رسد.

عضو شورای عالی نظام پزشکی با اشاره به چالش همیشگی تعیین تعرفه‌های پزشکی، افزود: شورای عالی بیمه سلامت، تصمیم گیرنده اصلی برای تعیین تعرفه‌های پزشکی است. اما ساختار معیوب و غیر قانونی این شورا باعث شده تعرفه‌ها هرگز واقعی نشود و دلیل اصلی آن هم به اعضای شورا برمی‌گردد که بیش از ۷۰ درصد آنها را مدیران بیمه‌های دولتی و خصوصی تشکیل می‌دهند.

صداقت گفت: حتی اگر فرض کنیم که تعرفه‌ها واقعی شود باز هم به ضرر مردم خواهد بود زیرا در دنیا بخش عمده‌ای از هزینه‌های درمان را بیمه‌ها پرداخت می‌کنند اما در ایران حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد را بیمه‌ها پوشش می‌دهند و الباقی از جیب مردم پرداخت می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما