۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۷
کد مطلب : ۳۶۰۷

با توجه به کمبودها باید مواد اولیه آنتی بیوتیک وارد کنیم

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: تا کنون ۳ بار قیمت جدید به تولید کنندگان ماده اولیه آنتی بیوتیک داده شده اما باز هم ناراضی هستند در چنینی شرایطی برای رفع کمبودها باید اجازه واردات بدهیم.
با توجه به کمبودها باید مواد اولیه آنتی بیوتیک وارد کنیم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ سید جلیلی میرمحمدی با اشاره به کمبود آنتی بیوتیک های کودکان و شربت های سرماخوردگی در داروخانه ها، افزود: مواد اولیه ساخت آنتی بیوتیک در داخل کشور تولید می شود اما تولید کننده ها می گویند قیمت تعیین شده به صرفه نیست، باید اجازه واردات مواد اولیه ساخت آنتی بیوتیک داده شود تا برای مردم مشکلی ایجاد نشود.

وی همچنین با اشاره به پرداخت مطالبات داروخانه ها از سوی تامین اجتماعی گفت: بدهی های قبلی سازمان تامین اجتماعی ارتباطی به طرح دارویار‌ ندارد و نباید تامین اجتماعی از منابع طرح دارویار برای تسویه بدهی های پیشین استفاده کند، چرا که سازمان برنامه و بودجه ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بابت طرح دارویار‌ به تامین اجتماعی اختصاص داده و این پول فقط باید برای طرح دارویار هزینه می شد.

نائب رییس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: بودجه طرح دارویار‌ برای مابه‌التفاوت ارز آزاد و ارز ترجیحی است که سازمان برنامه و بودجه آن را پرداخت کرده است، تامین اجتماعی نباید این بودجه را صرف هزینه های درمان مستقیم یا درمان سرپایی کند و پای طرح دارویار‌ بنویسد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما