۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲
کد مطلب : ۳۶۱۳

کمبودهای دارویی بخاطر قیمت‌گذاری؛ افزایش قیمت اما غیرقانونی!

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: دولت در بودجه ۱۴۰۱ متعهد شده بود با حذف ارز ترجیحی، مردم قیمت مصوب شهریور ۱۴۰۰ را پرداخت کنند اما در عمل چنین اتفاقی نیفتاد از طرفی قیمت‌گذاری فعلی هم به زیان تولیدکننده است.
کمبودهای دارویی بخاطر قیمت‌گذاری؛ افزایش قیمت اما غیرقانونی!
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ محمد علی محسنی بندپی با اشاره به کمبود آنتی بیوتیک گفت: تولیدکننده های آنتی بیوتیک معتقدند تعرفه هایی که وزارت بهداشت برای این داروها مشخص کرده است باعث ضرر 25 درصدی آنها خواهد شد.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه کارشناسان وزارت بهداشت از قیمت محصولات و مواد اولیه‌ دارو با خبر هستند، کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از سازمان غذا و دارو خواسته که در حوزه دارو خصوصا «آنتی بیوتیک» به گونه ای تعرفه گذاری کنند که تولیدکننده های دارویی متضرر نشوند.

آقای بندپی با اشاره به افزایش قیمت دارو خاطرنشان کرد: مجلس باید نظارت ها را بیشتر کند چرا که دولت متعهد شده بود، مردم قیمت مصوب شهریور 1400 را پرداخت کنند اما در عمل چنین اتفاقی نیفتاد. من به عنوان عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، متاسفانه باید بگویم دولت نتوانسته است قیمت ها کنترل و مدیریت کند، ضروری است نه آنقدر حوزه دارو را رها کنیم که بعضی از تولید کننده ها چند صد درصد سود دریافت کنند و نه آنقدر سخت بگیریم که باعث زیان تولیدکننده ها شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما