۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰
کد مطلب : ۳۶۰۸

برای ساخت داروهای جدید نیاز به ماشین آلات جدید داریم

عضو هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی گفت: دولت می‌تواند سالانه حداقل ۱۰۰ میلیون دلار بصورت یوزانس های ۳ تا ۴ ساله به شرکت ها پرداخت کند تا بتوانند خطوط تولید را نوسازی کنند و ماشین آلات جدید وارد کنند.
برای ساخت داروهای جدید نیاز به ماشین آلات جدید داریم
مرتضی خیرآبادی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی خبردارو در حاشیه نمایشگاه ایران فارما افزود؛ امروز بطور مثال در ساخت کپسول، فناوری های جدیدی آمده که یک کپسول کوچک داخل کپسول بزرگتر قرار می گیرد، ما برای ساخت چنین داروهایی نیاز به ماشین آلات جدید داریم.

وی گفت: طی ۳۰ سال گذشته صنایع داروسازی ما با تمام ظرفیت در حال تولید بوده و عمر ماشین آلات رو به اتمام است، از طرفی فناوری تولید در جهان هر روز پیشرفته تر می شود و برای ساخت داروهای جدید نیاز به تجهیزات به روز داریم.

عضو هیات مدیره سندیکای صنایع دارویی افزود: سال گذشته برای واردات ماشین آلات باید ۹ درصد بصورت چک به سازمان امور مالیاتی می دادیم که این ۹ درصد هم براساس دلار ۴۲۰۰ تومانی محاسبه می شد اما امسال ۹ درصد را با دلار ۲۶ هزار تومانی و نقدا دریافت می کنند که این امر واردات ماشین آلات را دشوار کرده است و هزینه های شرکت های داروسازی را بالا می برد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما