۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳
کد مطلب : ۳۶۵۰

تمدید وعده های یک هفته ای برای دسترسی به آنتی بیوتیک

مشاور رییس سازمان غذا و دارو وعده داد هفته آینده مشکل آنتی‌بیوتیک کودکان رفع خواهد شد و این درحالیست که هفته گذشته وزیر بهداشت نیز همین وعده یک هفته ای را داده بود.
تمدید وعده های یک هفته ای برای دسترسی به آنتی بیوتیک
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ سجاد اسماعیلی درباره کمبودهای ایجاد شده در اقلام دارویی نظیر آنتی بیوتیک کودکان و سرم‌های تزریقی گفت: تجویز بی‌رویه و مصرف بیش از اندازه علت کمبودهای مقطعی است که به دنبال فعالیت سه شیفت تولیدکنندگان داخلی و واردات، هفته آینده مشکل رفع خواهد شد.

وی ادامه داد: بحث کمبود آنتی بیوتیک کودکان، موضوعی است که از حدود ۱۰ روز گذشته مطرح است، «کمبود» به معنای «عدم تامین» نیست؛ چراکه در نیمه اول سال ۱۴۰۱ حدود ۱۷ میلیون عدد شربت آنتی بیوتیک کودکان تولید شده است و این رقم معادل تولید کل سال ۱۴۰۰ است.

اسماعیلی به اقدامات انجام شده برای واردات آنتی بیوتیک‌های کودکان نیز اشاره کرد و گفت: در کنار بحث تولید و به جهت دسترسی سریع برای واردات نیز اقدام شده است و تا آخر هفته محموله شربت‌های آنتی بیوتیک کودکان وارد کشور می‌شود و توزیع آن نیز از اوایل هفته آینده شروع می‌شود.

وی به دستور رییس جمهور درباره رفع کمبودهای دارویی اشاره کرد و افزود: به دنبال دستور رییس جمهور محترم نیز اقدامات با سرعت بیشتری پیگیری می‌شود و مشکل آنتی بیوتیک کودکان هفته آینده رفع خواهد شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما