۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۴
کد مطلب : ۳۶۵۴

فرار رو به جلوی وزیر بهداشت از شکست دارویار

وزیر بهداشت گفت: اگر طرح دارویار شکست بخورد من شکستش ندادم بلکه سازمان‌هایی که باید کمک کنند و نکردند آن را شکست دادند.
فرار رو به جلوی وزیر بهداشت از شکست دارویار
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ دکتر بهرام عین‌اللهی در آیین نکوداشت روز بیمه سلامت افزود: متاسفانه بیمه تامین اجتماعی در پرداخت مطالبات خیلی عقب است. وزارت بهداشت به تنهایی نمی‌تواند این کار را ادامه دهد و همه اعم از مجلس، سازمان برنامه و بودجه و... باید کمک کنند.

وزیر بهداشت گفت: بارها گفتیم که ما داریم دارو را تامین می‌کنیم، اما مردم با زحمت دارو را تهیه می‌کنند. دانشگاه علوم پزشکی تهران پیش قدم شدند و بقیه هم می‌توانند بعد از پایلوت طرح دارورسان را انجام دهند.

وی تاکید کرد: ما در حوزه دارو ارز ترجیحی می‌دادیم، درواقع با ارز ۴۲۰۰ تومانی داشتیم به کشورهای دیگر دارو می‌دادیم. تعدادی جوان دانشگاهی یک حرکت دیجیتالی انجام دادند و طرح دارویاری راه افتاد. در عین حال پیشنهادم این بوده که پرونده الکترونیک را هم از بیماران صعب‌العلاج شروع کنیم که جمعیت کمتری دارند. نسخه الکترونیک کافی نیست و باید پرونده الکترونیک هم راه‌اندازی شود.

دکتر عین‌اللهی با اشاره به رونمایی از صندوق بیماران خاص تصریح کرد: صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج اقدام بسیار خوبی است که در کشور آغاز شده است. امروز صندوقی که برای حمایت از بیماران صعب‌العلاج و خاص رونمایی شد، صوری نیست، بلکه مصوبه هیات دولت، اعتبار و آیین نامه دارد و همه چیز آن مشخص است.

وی با بیان اینکه اعتبار صندوق حمایت از بیماران صعب‌العلاج و خاص و نادر ۵۰۰۰ میلیارد تومان است، گفت: فعلا ۱۲۰۰ میلیارد تومان تخصیص دادند. برخی مواقع بنیادهایی هستند که به اسم بنیاد بیماری‌های خاص نه اعتبار دارند، نه آیین‌نامه دارند و نه کاری انجام می‌دهند.

وی درباره بحث کمبود دارو به ویژه آنتی بیوتیک گفت: به صورت فوریتی تامین و توزیع دارو را از ابتدای هفته شروع کردیم و ان‌شاءالله تا فردا یا پس فردا دارو به میزان کافی تامین می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما