۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰
کد مطلب : ۳۶۷۲

گزارش سرپرست سازمان غذا و دارو از دلایل کمبود دارو

سرپرست سازمان غذا و دارو و معاون درمان وزارت بهداشت عصر یکشنبه در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس حضور یافتند تا در‌خصوص دلایل کمبود دارو و راهکارهای رفع آن گزارش دهند.
گزارش سرپرست سازمان غذا و دارو از دلایل کمبود دارو
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ زهرا شیخی سخنگوی کمیسیون بهداشت درباره این جلسه گفت: سرپرست سازمان غذا و دارو عواملی مانند تاخیر در قیمت گذاری دارو، عدم پذیرش قیمت توسط شرکت‌ها، نبود پروانه ثبتی در مورد برخی اقلام وارداتی، عدم ترخیص به موقع مواد اولیه داروهای تحت کنترل و عدم توجه به هشدارهای سندیکاهای دارویی را از جمله عوامل کمبودهای دارویی برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: سرپرست سازمان غذا و دارو خواستار توجه به اختصاص ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تسهیلات بانکی، تسهیل ترخیص محموله های دارویی موجود در گمرک و موضوع ارزش افزوده محصولات دارویی شد.

شیخی افزود: همچنین موضوعاتی نظیر موازی کاری در حوزه دارو، بازپرداخت بیمه‌ها، نوسازی صنعت دارویی کشور و رفع قطعی آب و برق کارخانجات دارویی نیز در این جلسه مطرح شد و سرپرست سازمان غذا و دارو بر آنها تأکید داشت.

سخنگوی کمیسیون بهداشت گفت: در این نشست گزارش معاون درمان وزارت بهداشت در مورد ایجاد قرارگاه نظارت بر سلامت در معاونت مذکور قرائت شد. البته این قرارگاه تشکیل شده است تا به مباحثی مانند عملکرد پزشکان، قصور پزشکی، دخالت غیرمجاز در امور پزشکی و اخذ مبالغ اضافه بر تعرفه، نظارت‌ کند همچنین با توجه به اینکه برخی مجازات‌ها بازدارندگی لازم را نداشت بر این اساس وزارت بهداشت لایحه‌ای را برای افزایش میزان جرائم به دولت ارائه کرده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما