۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱
کد مطلب : ۳۷۱۳

هرجا تولیدکننده نتواند تولید کند بلافاصله وارد می کنیم

رییس سازمان غذا و دارو گفت: در اقلامی که تولید داخلی‌شان موجود باشد قطعا اولویت ما حمایت از تولید داخل است اما چنانچه تولیدکننده به مشکلی برخورد و نتوانست تامین کند بلافاصله واردات را انجام می‌دهیم تا مشکل تولید کننده رفع شود.
هرجا تولیدکننده نتواند تولید کند بلافاصله وارد می کنیم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ سیدحیدر محمدی افزود: تولید آنتی‌بیوتیک در تابستان به زیر دو میلیون رسیده بود و این مقدار الان به حدود چهار میلیون رسیده و پیش بینی این است که این عدد را تا پایان سال به هفت میلیون عدد در ماه برسانیم.

وی ادامه داد: با اصلاح ارز ترجیحی برای دارو و تسهیلاتی که شورای پول و اعتبار برای دارو مصوب کرد، مشکلات تولید مرتفع شده و تقریبا یک هفته‌ است که شیب کمبودهای آنتی‌بیوتیک در کشور نزولی است.

محمدی تاکید کرد: در بهار مجدد مصرف این اقلام کاهش می یابد و شرکت‌ها مقداری از تولید را ذخیره می‌کنند، چرا که تاریخ انقضای این اقلام حداقل دو سال است و به این ترتیب شرکت‌ها معمولا برای شهریور به بعد از دپو لازم این اقلام برخوردارند.

واردات سرم تا اشباع بازار
رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به رفع کمبود سرم نیز گفت: در حال حاضر تولید کننده‌های سرم در کشور بسته به میزان مواد اولیه‌ای که در دسترس‌شان باشد، ماهیانه ۱۴ تا ۱۵ میلیون عدد تولید را انجام می‌دهند. همچنین بسته به شرایط و نیاز کشور حدودا یک تا دو میلیون عدد هم واردات ماهیانه انجام می‌شود. به این ترتیب به دنبال اقدامات انجام شده، مشکل کمبود سرم رفع شده است البته تا زمانی که سرم در بازار به وفور نرسد، واردات را ادامه می‌دهیم.

وی افزود: دو شرکت سرم‌سازی نیز در فاز نهایی راه‌اندازی هستند که امیدواریم تا پایان امسال وارد زنجیره تولید سرم در کشور شوند. به این ترتیب با وارد شدن آنها به زنجیره، حداقل دو تا سه میلیون عدد به ظرفیت سرم سازی در کشور اضافه می‌شود. بعد از راه‌اندازی این دو شرکت اگر مشکلی پیش نیاید، صادرات سرم را نیز در برنامه داریم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما