۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵
کد مطلب : ۳۷۲۸

ورود ۶۶۰ هزار تن دارو و مواد اولیه دارویی در ۷ ماهه نخست سال

سخنگوی گمرک ایران اعلام کرد: در هفت ماهه نخست ۱۴۰۱ بیش از ۶۶۰ هزار تن انواع دارو و مواد اولیه دارویی وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۳۰ درصدی در وزن و ۱۶ درصدی در ارزش داشته است.
ورود ۶۶۰ هزار تن دارو و مواد اولیه دارویی در ۷ ماهه نخست سال
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ سید مرتضی عمادی افزود: در هفت ماهه سال 1401 بالغ بر 663 هزار تن انواع دارو و مواد اولیه دارویی به ارزش 2/686/000/00 دلار وارد کشور شده است.

وی بیان کرد: 57 هزار و 500 تن دارو و مواد اولیه دارویی هم در فرایند تشریفات ترخیص از گمرکات کشور قرار دارند که از این مقدار بیشترین حجم دارو و مواد اولیه دارویی به وزن 35 هزار تن در گمرک بندر امام خمینی است.

عمادی گفت: حدود 15600 تن دارو و مواد اولیه دارویی نیز در گمرک شهید رجایی، 1400 تن در گمرک آبادان و 1300 تن هم در گمرک تهران در حال تشریفات گمرکی است.

سخنگوی گمرک گفت: گمرکات بندر لنگه 465 کیلوگرم، مشهد 990 کیلوگرم و یزد 1545 کیلوگرم حجم دارو و مواد اولیه دارویی را در خود جای دادند که گمرک با برنامه ریزی‌های دقیق و طبق قوانین، با تسهیلات در نظر گرفته شده جهت تسریع در ترخیص دارو‌ها و مواد اولیه دارویی در حال انجام اقدامات لازم است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما