۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۷
کد مطلب : ۳۷۱۹

شکست های پی‌در‌پی دارویار؛ پوشش بیمه ای داروهای OTC هم اجرا نشد

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت گفت: در شروع طرح مقرر شده بود داروهای OTC تحت پوشش بیمه‌ها قرار گیرند که این موضوع در شورای عالی بیمه طرح شد اما منجر به بازنگری شد و از این موضوع صرف نظر شد.
شکست های پی‌در‌پی دارویار؛ پوشش بیمه ای داروهای OTC هم اجرا نشد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ دکتر مهدی رضایی افزود: در شروع طرح دارویاری حدود ۱۳۷۵ کد ژنریک دارویی شامل آزادسازی ارز ترجیحی قرار گرفتند. از این تعداد مقرر شد ۳۶۶ کد ژنریک که بیمه نبودند، تحت پوشش در آیند که برای این کار باید فرایندی در شورای عالی بیمه طی شود و مهم‌ترین بخش آن بررسی هزینه اثربخشی داروها و قیمت‌گذاری است که این امر نیازمند زمانبندی بود و نهایتا در گام اول ۲۷ قلم دارو توسط شورای عالی بیمه در دستور کار قرار گرفت و مصوب شد.

وی ادامه داد: این مصوبه می‌بایست ابتدا به سازمان برنامه و بودجه فرستاده می‌شد و در نهایت در هیات وزیران هم به تصویب می‌رسید که مصوبه نهایی هنوز به ما ابلاغ نشده است.

دکتر رضایی با اشاره به اینکه این ۲۷ قلم دارو عمدتا داروهای جدید دیابت هستند، بیان کرد: سایر اقلام دارویی هم در دست بررسی است و قرار شده است تا پایان سال جاری کل ۳۶۶ قلم داروی ذکر شده در تعهدات بیمه درآیند و امیدواریم بنابر قول شورای عالی بیمه به وزیر بهداشت، مابقی ۳۶۶ قلم هم به تدریج این مرحله را طی کنند تا پرداخت از جیب بیماران در این اقلام دارویی کاهش یابد.

وی تاکید کرد: امیدواریم تا پایان سال در سایر اقلام دارویی و همچنین تجهیزات مصرفی پزشکی هم تغییر مبنای ارزی صورت گیرد تا پروسه کامل شود. اجرای ناقص طرح دارویاری می‌تواند سبب بروز مشکلاتی باشد و اختلاف قیمت‌های بین داروهای تولید داخل و وارداتی به مدت طولانی آسیب‌زا خواهد بود.

حذف داروهای OTC از طرح دارویار درحالیست که بنا بود با اجرای طرح دارویاری از ۲۳ تیرماه سال جاری، ۱۱۹ قلم داروی بدون نسخه (OTC) تخت پوشش بیمه‌ای محاسبه شوند، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت و رییس وقت سازمان غذا و دارو بارها از این موضوع بعنوان یکی از نکات مثبت طرح دارویار یاد می کردند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما